زیادی بزرگش نکنید
‌رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان بازدید از راه‌آهن اردبیل، با اشاره به صعب‌العبور بودن مسیر اجرای پروژه، ‌آن را یک "ابر پروژه" نامید!
کد خبر: ۸۸۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 17 August 2020

تابناک اردبیل- مجید خدابخش، ‌استاندار سابق اردبیل بی‌آنکه معیار و استاندارد تعریف شده برای سنجش یک طرح به عنوان" مگاپروژه"را به مردم بگوید،‌ به نادرست "طرح مهار آبهای مرزی"، "منطقه ویژه اقتصادی نمین"، "منطقه آزاد تجاری صنعتی" و "پهنه های معدنی" را در دوره تصدی مسئولیت خود در استان به عنوان 4 مگاپروژه معرفی کرد.

هر چند با اغماض می‌توان طرح "مهار آبهای مرزی" با اعتبار یک میلیارد دلار را در ردیف "مگاپروژه" گنجاند اما حداقل سه پروژه دیگر صرفنظر از سرانجام‌اشان جزو پروژه‌هایی در سطح معمولی و حتی کوچک بشمار می‌روند.

کارشناسان بر این عقیده‌اند برای این که یک پروژه واجد "مگاپروژه" باشد بایستی علاوه بر بودجه بالای یک میلیارد دلاری دارای پيچيدگي‌های زيادي از قبیل مدت زمان پروژه، پيچيدگي فني و تكنولوژيكي، ریسک پروژه و تعدد ذي‌نفعان و از همه مهم‌تر چند تخصصي بودن باشد.

اکبر بهنامجو بعد از تصدی مسئولیت استانداری اردبیل و در واکنش به انتقادهای فزاینده رسانه‌ها به تحقق نیافتن وعده استاندار سابق درباره مگاپروژه‌ها،‌ عنوان "مگاپروژه" را از 4 پروژه مورداشاره حذف و آنها را "طرح‌های توسعه‌ای" نام گذاری کرد.

اما محمدباقر نوبخت، ‌رئیس سازمان برنامه و بودجه بار دیگر و در جریان بازدید امروز از راه‌آهن اردبیل، با اشاره به صعب‌العبور بودن مسیر اجرای پروژه، ‌آن را یک "ابر پروژه"  و مترادف با "مگاپروژه" مجید خدابخش نامید!

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح نداد که پروژه راه آهن اردبیل بر اساس کدامین معیارهای مهندسی باید "ابر پروژه" خوانده شود، جز این که دولت می‌خواهد به شیوه بازی با واژه‌ها و بزرگنمایی، یک پروژه ریلی را صرفاً به دلیل کوهستانی بودن مسیر آن، ‌"ابر پروژه"بنامد!؟ 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اردبیل انقدرپروژه بزرگ ندیده درطول تاریخش این پروژه بزرگ وپیچیده بحساب میادهم ازنظرفنی هم ازنظرمالی.
بیش از24کیلومترتونل وبیش ازچهارونیم کیلومترپل بزرگ همچنین هزینه کردبه نرخ روزبیش ازشش هزارمیلیاردتومان گواه این ادعاست
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
راه اهن قزوين- رشت بيش از 3پل خيلي بزرگ و چندين تونل عظيم دارد كه راه اهن اردبيل در مقايسه با ان تقريبا هيچ هست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
راه اهن رشت پلش زیادترازپل اردبیله ولی تونلش بیش ازپنج کیلومترکمترازراه اهن اردبیله.طول راه اهن انجاهم بیش ازده کیلومترکوتاهترازاردبیله
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
تابناک عزیزشماکه میگفتی راه اهن اردبیل پارس ابادردیف اعتباری ندارددرحالی که نوبخت درسفراخیرش گفت ازسال اینده این پروژه ردیف اعتباری خواهدداشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار