معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام؛
-معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران را یک اولویت و ضرورت دار دانست و بهره برداری از سامانه گرمسیری را ضامن امنیت مرزها و توسعه استان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ 06 January 2021

به گزارش تابناک ایلام، محمد نوذری گفت: یکی از مسائلی که در نظام به عنوان اولویت اصلی مطرح است بحث پایدار کردن مرزها بوده و در این راستا سیستم آبیاری سامانه گرمسیری در قطعات سه و چهار در نقاط مرزی در شهرستان‌های ایلام، مهران و ایوان به وسعت بیش از ۱۷ هزار هکتار در حال اجراست.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه بهره برداری از سامانه گرمسیری زمینه اشتغال بیش از چهار هزار نفر در استان را تأمین می‌کند، افزود: اجرای کامل این سامانه هم باعث ایجاد امنیت پایدار مرزهای استان شده و هم توسعه استان و بهبود وضعیت معیشت مرزداران را به دنبال خواهد داشت.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را در حوزه وزارت نیرو که خطوط انتقال اصلی است بیش از ۸۴ درصد و خطوط فرعی را که در حوزه وزارت جهاد کشاورزی بوده را ۹۶ درصد اعلام کرد.

نوذری همچنین با اشاره به اولویت بالای مرز مهران در بحث منطقه آزاد تجاری مهران بیان کرد: منطقه آزاد تجاری مهران از این جهت اولویت دارد که اولاً در غرب کشور هیچ منطقه آزادی نداریم و همچنین مرز مهران دروازه عتبات عالیات است و سالانه بیش از هشت میلیون زائر از مرز مهران تردد می‌کنند و البته از مطالبات مهم چندین ساله مردم استان نیز است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار