رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: سرقت موتورسیکلت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۳۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ 06 January 2021

سرهنگ حسین ترکیان افزود: اقدامات هوشمندانه و تلاش‌های شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در سالجاری به افزایش ۳۲ درصدی شناسایی و دستگیری سارقان موتورسیکلت منجر شده است.

وی ادامه داد: میزان کشفیات سرقت موتورسیکلت از ابتدای سال تا پایان آذرماه امسال در استان ۷.۲ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت:  سرقت این وسیله نقلیه بدلیل سهولت در سرقت توسط سارقان غیر حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی گفت:سارقان غیر حرفه‌ای با استفاده از فرصت بدست آمده، وسایل نقلیه بدون تجهیزات ایمنی مناسب و یا در مکان خلوت و سوئیچ بر روی قرار دارد را به سرقت می برند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به اینکه حتی حرفه‌ای ترین سارقان وسایل نقلیه بویژه موتورسیکلت هم بدنبال سرقت‌های کم درد سر هستند اضافه کرد: بالا بودن امنیت وسیله نقلیه و یا نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آن تا حد زیادی موجب چشم پوشی سارقان از سرقت موتورسیکلت خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارک کردن موتورسیکلت‌ در معابر عمومی، بستر ارتکاب سرقت را به راحتی برای افراد سودجو فراهم می‌کند گفت: بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه توسط افراد جامعه، اصلی ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت موتورسیکلت محسوب می‌شود .

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از شهروندان خواست هنگام حضور در مراکز تجاری و تفریحی از توفقگاه های عمومی و مجاز برای پارک خودرو و موتورسیکلت‌ خود استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار