تیم ایثار قم قهرمان سال 1397 لیگ ملی بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های ایران در نخستین دوره مسابقات کشوری جام حذفی این رشته به مصاف حریفان می‌رود.
کد خبر: ۹۴۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 14 February 2021

به گزارش تابناک قم، در حالی که دقیقا یک سال هیچ رویداد داخلی در رشته موفق ورزش جانبازان و معلولین یعنی بسکتبال با ویلچر در سطح کشور برگزار نشده و تیم‌ ملی نیز به هیچ رویداد برون‌مرزی اعزام نشده، حالا قرار است برگزاری جام حذفی بار دیگر شور و هیجان را به این ورزش موفق بیاورد.

بسکتبال با ویلچر همواره رشته‌ای شاخص و مقام‌آور در بین رشته‌های تیمی ورزش جانبازان و معلولین برای کشورمان بوده و بعد از قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی و حضور در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، اکنون نماینده ایران در بازی‌های پارالمپیک 2021 توکیو نیز محسوب می‌شود.

در استان قم موفق‌ترین باشگاه و تیم حرفه‌ای در رشته بسکتبال با ویلچر، ایثار است تیمی که سابقه دو قهرمانی در سال‌های 1393 و 1394 لیگ برتر، دو قهرمانی در لیگ دسته دوم و قهرمانی در لیگ ملی بسکتبال با ویلچر ایران را در کارنامه دارد و قرار است امسال در جام حذفی بسکتبال با ویلچر به میدان برود.

ایثار در سال 1398 تا مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر ایران و در آستانه صعود به مرحله نهایی پیش رفت اما بازی‌های لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا ادامه پیدا نکرد و لیگ نیمه تمام ماند، امسال نیز لیگ برتر به دلیل تداوم شیوع کرونا برگزار نشد و جام حذفی جایگزین آن شده است.

پس از جلسه‌ مسوولان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و انجمن بسکتبال با ویلچر مقرر شد مسابقات جام حذفی بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور در روزهای دوم تا پنجم اسفند ماه به میزبانی تهران برگزار شود تا بهترین‌ها برای تشکیل اردوی تیم اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو از بین بازیکنان حاضر در این جام انتخاب شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار