کد خبر: ۹۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 19 September 2015

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج از تکمیل دیوارنگاری‌های معابر این شهرستان و اجرای کامل طرح استقبال از مهر خبر داد.

الهام باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ساله در مهر ماه مدارس سراسر کشور بازگشایی می‌شود، طرحی با عنوان استقبال از مهر در دستور مدیریت شهر قرار گرفت و هر بخش اجرای مسئولیت‌هایی را به منظور تحقق این هدف متعهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه زیباسازی معابر مرکز استان البرز، رفع و اصلاح نازیبایی‌های معابر، اجرای چند دیوار نگاری و اصلاح دیوارنگاری‌های موجود و حذف زوائد بصری در سطح شهر در اولویت قرار گرفت.

این مسئول افزود: اجرای طرح فوق در تابستان امسال با جدیت پیگیری شد و هم اکنون با تکمیل نهایی طرح زیباسازی معابر شهرستان کرج، آماده استقبال از مهر و فصل بازگشایی مدارس هستیم.

باقری در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای دیوارنگاری‌های سطح شهر و معابر با چه اصول و معیارهایی انجام شده است، گفت: در ماه‌های اخیر چند طرح دیوارنگاری را اجرا کردیم که هدف از اجرای این طرح‌ها و اولویت اصلی ما ایجاد فضایی آرامش بخش در سطح شهر بود.

وی بیان داشت: برخی تصور می‌کنند که این دیوار نگاری‌ها با هدف پوشاندن چهره نازیبای معابر از طریق رنگ آمیزی انجام می‌شود، اما در این دوره ما اصولی علمی و روانشناسی را در زمان اجرای طرح مد نظر قرار داده و خوشبختانه توانستیم دستاورد خوبی هم داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج افزود: در مرحله نخست دیوارنگاری‌های انجام شده بر اساس سبک زندگی ایرانی و اسلامی طراحی و اجرا شد و در انتخاب رنگ‌ها و حتی طرح این نقاشی‌ها اصول آرامش بخش را مد نظر قرار دادیم.

باقری ادامه داد: به عنوان نمونه در طرح دیوارنگاری بلوار ماهان که بر روی دیواری عظیم و حدود 400 متر مربع انجام شد، طرحی جدید و حتی متفاوت را مد نظر قرار دادیم و به استناد گزارش‌های مردمی، اثرگذاری خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: البته برای انتخاب رنگ‌ها و طرح‌ها از نظرات مردمی استفاده کردیم و نظرسنجی‌های صورت گرفته نیز نشان از استقبال بخش زیادی از مردم دارد.

باقری در پایان گفت: در حال حاضر شهرستان کرج از نظر فضای آرامش بخش و زیبا آماده ورود به فصل مدارس است و امیدواریم که دانش‌آموزان کرجی با روحیه بهتری فصل تحصیلی جدید را آغاز کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار