کد خبر: ۹۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 20 September 2015
مدیر کل حفظ، آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز ازفعال شدن موزه دفاع مقدس در مجموعه فرهنگی ایثار کردان در ساوجبلاغ خبر داد.

مرتضی سلامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این موزه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان، آشنایی نسل نو با فرهنگ ، ادبیات و فلسفه هشت سال دفاع مقدس و الگوبرداری نسل امروز از شهدای گرانقدر دایر می شود.

وی اظهار کرد: بر حسب گزارش فرماندار ساوجبلاغ سالانه 400 هزار نفر از امکانات آموزشی، فرهنگی و تفریحی این مجموعه استفاده می کنند که راه اندازی این موزه می تواند نقش موثری در آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان در قالب اردوهای خانوادگی و گروهی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

وی بیان کرد: این تصمیم مهم در نشست اواخر هفته گذشته در فرمانداری ساوجبلاغ گرفته شد زیرا مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس حضور پرشوری در جبهه های حق علیه باطل داشته اند.

وی گفت: با فعال شدن موزه دفاع مقدس در ساوجبلاغ نقش موثری در جمع آوری ،تدوین و نگهداری مستندات مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان خواهد داشت.

مدیر کل حفظ و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز گرفتن مجوز برای به خاکسپاری یکی از شهدای گمنام در کنار موزه دفاع مقدس در مجموعه فرهنگی ایثار کردان را یکی از برنامه های دیگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ساوجبلاغ ذکرکرد.

سلامی ادامه داد: باید مجاهدت های رزمندگان اسلامی و انقلابی ایران را در آن دوران مقدس را در تاریخ ثبت کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده باشد که متاسفانه در سال های گذشته نسبت به این مهم غفلت کردیم.

وی تاکید کرد: در حوزه دفاع مقدس 12 برنامه در البرز تدوین شده است که اجرای آن نیاز به مشارکت ویژه ادارات فعال در استان دارد.

شهرستان ساوجبلاغ در دوران دفاع مقدس 630 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار