به دنبال خواسته شهروندان و با هدف ساماندهی محل صورت گرفت؛
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در جریان این بازدید ضمن دیدار و گفت و گو با ساکنین و کاسبین محل، طی سخنانی اظهار کرد: وضعیت موجود در مکان فعلی بازار پرندگان متاسفانه به گونه ای است که هم برای عموم شهروندان و هم برای ساکنین و کاسبین محل مشکل ایجاد می کند.
کد خبر: ۹۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 21 September 2015

اعضای مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری با حضور در محل میدان قیام اردبیل و با هدف ساماندهی، از خیابانی موسوم به "کهنه بازار" در جوار این میدان که محل فعالیت و تجمع پرنده فروشان می باشد؛ به صورت میدانی بازدید به عمل آوردند.

بازدید اعضای مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری از

به گزارش تابناک اردبیل، در این بازدید میدانی که در پی خواسته مکرر ساکنین میدان قیام، با حضور رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، مأموران اجرائیات، معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل، مدیر منطقه یک شهرداری، نمایندگان ادارات کل دامپزشکی، حفاظت محیط زیست، مرکز بهداشت، اصناف، اماکن و نیروی انتظامی صورت گرفت، حاضرین ضمن بررسی آخرین وضعیت محل بر ضرورت ساماندهی "کهنه بازار" تأکید کردند.

بازدید اعضای مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری از

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در جریان این بازدید ضمن دیدار و گفت و گو با ساکنین و کاسبین محل، طی سخنانی اظهار کرد: وضعیت موجود در مکان فعلی بازار پرندگان متاسفانه به گونه ای است که هم برای عموم شهروندان و هم برای ساکنین و کاسبین محل مشکل ایجاد می کند؛ لذا بایستی با همکاری تمامی دستگاه های مرتبط راهکاری برای این مشکلات پیدا کنیم.

بازدید اعضای مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری از

زکی الله خوشبخت تصریح کرد: ضرورت تأمین رفاه و آسایش شهروندان و خود کسبه ایجاب می کرد تا با حضور مسوولین تمامی دستگاه های دخیل در این امر وارد عمل شویم و با گفت و گوی رو در رو و با علم و آگاهی نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این مکان تصمیم گیری کنیم.

بازدید اعضای مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری از

وی افزود: در ابتدای کار و از سوی ادارات تخصصی مربوطه بایستی صلاحیت حضور یا عدم حضور صنف پرنده فروشی در خیابانی در محدوده مرکزی شهر از ابعاد مختلف بهداشتی، زیست محیطی و... تعیین شود و سپس و در صورت تعیین صلاحیت، کسبه فعال بر اساس ضوابط شناسایی شده و برای آنها شناسنامه فعالیت صادر شود.

بازدید اعضای مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری از

خوشبخت تأکید کرد: با پیشبرد قانونی مسائل پیرامون حضور بازار پرنده فروشی در محدوده کهنه بازار میدان قیام و در صورت تشخیص مراجع صلاحیت دار مبنی بر مناسب نبودن حضور این صنف در مرکز شهر، شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل آماده است تا با همکاری کسبه محترم نسبت به تعیین محل جدید برای بازار پرنده فروشان در مکانی بلامانع اقدام کند.

حاجیلر: اجازه نخواهیم داد مجرمین، کهنه بازار را به مکان امن فعالیت خود تبدیل کنند

رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و نماینده دادستان در مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری نیز در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به گزارش های متعدد رسیده از سوی شهروندان و نهادهای مختلف که از وضعیت کهنه بازار واقع در میدان قیام اردبیل اعلام نارضایتی کرده بودند، به همراه دستگاه های مرتبط و عضو در مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری در این مکان حاضر شدیم.

بازدید اعضای مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری از

محمدباقر حاجیلر افزود: با توجه به اقدام کسبه"کهنه بازار"به فروش برخی حیوانات اهلی و وحشی در این محل، در همین بازدید از دستگاه های مرتبط خواستیم تا پس از بررسی های کارشناسی لازم در خصوص امکان و یا عدم امکان حضور صنف فروشنده پرنده و سایر حیوانات در محدوده میدان قیام اعلام نظر نمایند.

وی با ضروری خواندن ورود دستگاه هایی نظیر اداره بهداشت و دامپزشکی به موضوع بررسی ابعاد بهداشتی حضور بازار پرندگان در مرکز شهر، ادامه داد: در این بازدید مقرر شد تا شورای اصناف و اداره نظارت بر اماکن نیز نسبت به بررسی صنف های فاقد پروانه و دارای پروانه اقدام کنند تا بتوانیم نسبت به ساماندهی اولیه این بازار اقدام کنیم.

حاجیلر تبدیل شدن این مکان به مأمن و پاتوق افراد معتاد و متخلف را یادآوری کرد و افزود: علاوه بر مشکلات مشهود در ارتباط با ایجاد سد معبر، احتمال فروش اموال مسروقه نیز در این محل متصور می باشد، لذا از معاونت خدمات شهری و مدیر منطقه یک شهرداری نیز خواستیم تا در اسرع وقت نسبت به سالم سازی محیط و روان سازی معبر اقدام کنند.

بازدید اعضای مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری از

وی تأکید کرد: با جدیت تمام پیگیر ساماندهی "کهنه بازار" اردبیل هستیم و به شهروندان عزیز این قول را می دهیم که اجازه نخواهیم داد تا مجرمین و متخلفین با پنهان شدن در سایه فعالیت کاسبین، این محل را به محیطی امن برای خود تبدیل کنند.

رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین خاطرنشان کرد: در این بازدید از کسبه و اهالی محترم محل درخواست کردیم تا در این راستا و در جهت تأمین امنیت محل با مامورین مجموعه دستگاه های اجرایی، قضایی و نیروی انتظامی همکاری نزدیک داشته باشند.

به گزارش تابناک اردبیل، مواردی همچون استعلام از دامپزشکی و نظارت مسوول فنی این نهاد به جهت پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، لزوم تهیه پروانه کسب مرتبط با نوع فعالیت، تعیین یک نماینده از بین کسبه محل برای پیگیری بررسی های صورت گرفته از سوی دستگاه های دخیل، لزوم تأمین امنیت و آسایش خانواده ها در زمان عبور از این محل و روان سازی مسیر با حذف عواملی که سد معبر را تشدید می کنند از دیگر مصوبات اعضای مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری در این بازدید بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار