رییس پلیس راهور ایلام درنشست خبری مطرح کرد:
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: دوربین های ثبت تخلف در شش تقاطع اصلی شهر ایلام نصب خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 24 September 2015
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: دوربین های ثبت تخلف در شش تقاطع اصلی شهر ایلام نصب خواهد شد.
به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ نورالله خادم در نشست خبری اظهار کرد: این دوربین ها در تقاطع سعدی ، چهار راه رسالت به سمت بلوار مدرس ، چهار راه رسالت به سمت خیابان آیت الله حیدری (ره) ، تقاطع سیدالشهداء (ع) ، میدان 22 بهمن و چهار راه مقاومت نصب می شوند.
وی افزود: این تجهیزات خریداری شده و بزودی با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری و شهرداری ایلام در مکان های یاد شده نصب خواهند شد.
رییس پلیس راهور ایلام یادآور شد: استفاده از تجهیزات نوین و دوربین های ثبت تخلف امروزه به ابزاری برای کنترل هر چه بهتر وضعیت ترافیکی شهرها تبدیل شده و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز این رویکرد را در برنامه های خود دنبال می کند.
خادم همچنین از راه اندازی نخستین دوربین ثبت تخلف در استان ایلام همزمان با هفته ناجا در شهر سرابله خبر داد.
وی ادامه داد: نیاز به نیروی انسانی با استفاده از تجهیزات نوین ترافیکی بطور محسوسی کاهش یافته و این امکانات بطور خودکار نسبت به روان سازی ترافیک و برخورد با عوامل حادثه ساز برخورد می کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام به برنامه های پلیس راهور همزمان با بازگشایی مدارس اشاره و تاکید کرد: ابزار و تجهیزات لازم همچون نصب سرعت گیر ، نصب علایم و خط کشی برای روان سازی ترافیک در مدارسی که در محدوده معابر و خیابان های اصلی قرار گرفته اند تامین شده و در 29 نقطه شناسایی شده جانمایی می شوند.
سرهنگ خادم همچنین به اجرای طرح پیاده رو سازی در محدوده خیابان آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: تمرکز زدایی و تبلیغ پیاده روی توسط شهروندان از مهم ترن اهداف این طرح است.
وی در خصوص تعریض خیابان های هسته مرکزی شهر ایلام یادآور شد: پلیس راهور با هماهنگی معاونت عمرانی و شهرداری هشت مورد از مشکلات اجرایی این طرح را شناسایی کرده که با هماهنگی این ارگان ها در حال رفع آنها هستیم.
رییس پلیس راهور ایلام اظهار کرد: بدون شک با تکمیل نهایی این طرح شاهد بهبود وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر ایلام به میزان 70 درصد خواهیم بود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام اضافه کرد: اجرای این طرح باید با رعایت ملاحظات متعدد و هماهنگی تمامی ارگان ها انجام گیرد تا معضلات ترافیکی را به دنبال نداشته باشیم، بطوریکه هم اکنون در محدوده خیابان آیت الله حیدری (ره) شاهد توقف دوبله برخی خودروها هستیم که خود به مشکلات ترافیکی دامن زده است.
سرهنگ خادم یکی از مشکلات شهر ایلام را کمبود پارکینگ برشمرد و ادامه داد: جانمایی پارکینگ باید در حاشیه خیابان های اصلی بوده و مکان ورود و خروج خودروها نیز در نقاط مناسب تعیین شود تا این توقفگاه ها خود به معضل ترافیکی تبدیل نشوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش 33 درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده های درون شهری استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: مهم ترین حادثه درون شهری منجر به فوت در ایلام مربوط به سانحه رانندگی میدان شهدا بود که به مرگ یک نفر انجامید.
رییس پلیس راهور ایلام از تشکیل واحد مهندسی ترافیک در این مرکز با همکاری معاونت عمرانی و شهرداری ایلام خبر داد و گفت: یکی از نقاط پرترافیک شهر ایلام محدوده مجتمع رفاهی بانک صادرات است که به عنوان یک مهمانسرا تعیین شده بود ولی در عمل به یک تالار پذیرایی برای مجالس شادی تبدیل شده و توقف خودروها در این نقطه به معضلی ترافیکی برای شهر ایلام منجر شده است.
خادم یادآور شد: تعدادی زیادی از مسوولان پلیس راهور به برکت ایام اربعین و تردد زوار اباعبدالله الحسین (ع) در طول 2 سال گذشته به ایلام سفر کرده اند که حضور آنان باعث آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات ترافیکی استان شده و تلاش کرده ایم در این بازدیدها اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز برای بهبود وضعیت ترافیک شهرهای استان را تامین کنیم.
وی توقف مسافربرهای شخصی در محدوده فعالیت رانندگان خطی مسیرهای سرابله ، چوار و ایوان را از مواردی ذکر کرد که منجر به نارضایتی رانندگان این خطوط شده و مشکلات ترافیکی را نیز به دنبال داشته است که امیدواریم با هماهنگی شهرداری هر چه سریع تر ضمن ساماندهی آنها زمینه جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی فراهم شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار