منابع طبیعی و آموزش و پرورش دیلم تفاهم‌نامه امضا کردند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم استان بوشهر گفت: تفاهم نامه مشترکی بین این اداره و آموزش و پرورش در راستای حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی این شهرستان منعقد شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲ 27 November 2022

پرویز غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم‌نامه در 10 محور به منظور افزایش آگاهی دانش آموزان، مدیران و معلمان در حفظ و حراست از این منابع ارزنده و خدادادی از طریق آموزش‌های مستمر توسط کارشناسان منابع طبیعی و بر اساس برنامه زمان بندی مشخص و تعیین شده است.
وی اظهارداشت: تقویت فرهنگ حفاظت از طبیعت و افزایش آگاهی‌های محیط زیستی دانش آموزان با اجرای برنامه های علمی، عملی و فرهنگی برای نیل به هدف ایران سرسبز-ایران قوی و با شعار "هر دانش آموز دیلمی، جهادگری پرتلاش و سفیری آگاه در عرصه منابع طبیعی" از عمده نکات و معیارهای درنظرگرفته شده در این تفاهم نامه است.

وی یادآورشد: تشکیل کانون مروجان و حافظان منابع طبیعی اعم از دانش آموزان و معلمان، استفاده از ظرفیت شبکه های اطلاع رسانی نظیر شاد، پانا و رشد برای ارتقای فرهنگ منابع طبیعی نیز از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری تاکید کرد: استفاده از توان و قابلیت دانش آموزان برای برنامه های درختکاری، گنجاندن موضوعات و مواد درسی در مورد اهمیت جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری در تکالیف، برگزاری دومین جشنواره مشترک با عنوان انسان، هنر و طبیعت، همکاری در جذب دانش آموزان و معلمان به عنوان همیاران طبیعت و برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت معلمان و دانش آموزان با موضوع اهمیت منابع طبیعی بخشی از محورهای این همکاری‌ها است.
مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی - پژوهشی آموزش و پرورش و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با استفاده از ظرفیت های موجود اعم از نیروی انسانی، علمی، فنی و بانک های اطلاعاتی در قالب این تفاهم نامه گنجانده شده است.

حسین رمضانی افزود: ارتباط بین اداره و منابع طبیعی، کلید پیشرفت و پیشبرد اهداف پیش بینی شده در حفاظت و توسعه منابع طبیعی به شمار می‌آید که نیازمند تعامل و همفکری این دو نهاد است و این روند در سطح شهرستان بسیار مطلوب و ستودنی است.
شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار