تولید ۷۲ نوع از تولیدات محصولات کشاورزی در مازندران

کد خبر: ۱۱۷۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴ 10 August 2024
تولید ۷۲ نوع از تولیدات محصولات کشاورزی در مازندران

 

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی جهاد کشاورزی ، استان مازندران با تولید ظرفیت ۷۲ نوع از تولیدات محصولات کشاورزی به مقدار هفت میلیون و ۵۰۰هزار تُن، حدود ۱۱ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد. این استان دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی بوده که طبق آمار رسمی هر ساله به طور متوسط ۲۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاروزی مازندران زیر کشت برنج می رود و این استان با تامین بیش از ۴۲ درصد برنج سفید کشور، رتبه اول را دارد.

از سوی دیگر این استان به لحاظ تولید محصولات متنوع کشاورزی و همچنین فراوانی تولید در برخی محصولات از جمله مرکبات، برنج و کیوی به عنوان قطب تولید این محصولات در کشور به شمار می رود و جایگاه ویژه ای دارد.

علاوه بر تنوع تولید محصولات کشاورزی و رتبه دار بودن در برخی محصولات کشاورزی در کشور، این روزها خبرهای خوشی در حوزه صادرات و بین المللی شدن تولیدات این استان به گوش می رسد و همین هفته گذشته خبری مبنی بر قرار گرفتن نارنگی مازندران در سبد غذایی روس ها مخابره شد و امروز نیز "کیوی" به عنوان دیگر محصول کشاورزی استان در سبد صادراتی دیگر کشورهای جهان قرار گرفته است.

باغ‌های کیوی مازندران که بالغ بر هفت هزار هکتار می‌شود بیشتر در غرب این استان متمرکز است. برداشت محصول این باغ ها هم در شرایط طبیعی به حدود ۱۸۰ هزار تا ۲۲۰ هزار تُن می‌رسد و بیش از ۷۰ درصد این محصول هم ارزش صادراتی دارد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار