مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدرکشورخبرداد:

اجرای طرح توانمندسازی و پیشگیری از مواد مخدر در ۱۲ استان کشور

با حضورمدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور ، همایش آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با شرکت مربیان و مشاوران دوره دوم متوسطه استان لرستان برگزار شد .
کد خبر: ۳۰۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 29 September 2016

 به گزارش تابناک  لرستان ؛ حمیدرضا صرامی در این همایش  گفت: طرح توانمندسازی و پیشگیری از مواد مخدر در ۱۲ استان کشور اجرا می‌شود

وی خاطر نشان کرد :  حجم تهدیدهای ناشی از اعتیاد، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها همه اقشار جامعه را مورد تهاجم قرار داده و مهم‌ترین نسلی که امروز در مقابل این آسیب‌ها قرار گرفته نوجوانان و جوانان کشور هستند.

صرامی در ادامه به اجرای  طرح توانمندسازی ‌نوجوانان، والدین، معلمان و مدیران دوره دوم متوسطه در 12استان کشور اشاره کردو افزود : این دوره‌ها  تاکنون در چهار استان قم، قزوین، مرکزی و لرستان برگزار شده و تا ماه آینده 8 استان از جمله آذربایجان‌غربی، خراسان‌جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران، گلستان، کرمان و هرمزگان زیر چتر این آموزش‌ها می‌روند.

مشاور دبیر‌کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه  گفت: والدین باید با جدیت در این کارگاهها شرکت کنند و مدیران نیز باید با همکاری جدی نسبت به عملیاتی‌کردن این طرح ورود کنند  و مشاوران باید در کلاس‌های درس نسبت به انتقال این مطالب مبادرت ورزند.

حمیدرضا صرامی تاکید کرد: هدف اختصاصی این طرح کاهش  اعتیاد است و از اهداف دیگر این طرح این است که بتوانیم دانش و نگرش دانش‌آموزان را نسبت به اعتیاد اصلاح کنیم.

وی در رابطه با وضعیت کلی  استان لرستان در زمینه اعتیاد عنوان کرد: وضعیت استان با توجه به تلاش  های صورت گرفته  بهتر شده و چارچوب فعالیت‌ها نشان می‌دهد وضعیت مهار اعتیاد با هوشمندی مدیران استان بهتر شده و در سطح مدارس نیز برحسب تحقیقات علمی نسبت به سایر استان‌ها از میانگین متوسط کشور وضعیت بهتری را به خود اختصاص داده است.

در ادامه این همایش معاونین تربیت بدنی و سلامت و توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان در سخنانی به آموزش 28هزار فرهنگی لرستانی و 157هزار از دانش آموزان ، دبیران و والدین  در سال جاری اشاره کرده و بر اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت برای پیشگیری ازآسیب های اجتماعی تاکید کردند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار