مشروح سخنان جلال زاده استاندار سابق آذربایجان غربی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد ارومیه

مراسم ویژه روز دانشجو با یک روز تاخیر و با دعوت از 2 چهره اصولگرا و اصلاحاتی دولت های سابق در محل سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 08 December 2016


جوان پرس : مراسم ویژه روز دانشجو با یک روز تاخیر و با دعوت از ۲ چهره اصولگرا و اصلاحاتی دولت های سابق در محل سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.
این مناظره که بر اساس هماهنگی ها قرار بود «وحید جلال زاده» از طیف اصولگرایی و «علی عبدالعلی زاده» از طیف اصلاحات حضور داشته باشند، با انصراف گزینه اصلاحاتی به صورت سخنرانی و پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد.
آغازگر این برنامه، سخنرانی «مهدی فلاح» دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بود که در سخنان خود اشاره ای به نحوه دعوت از طرف های مناظره و قبول این دعوت از سوی هر ۲ نفر داشت و چنین عنوان کرد: متاسفانه آقای عبدالعلی زاده در کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری برنامه انصراف داده و در برابر اصرار ما نیز پافشاری بر عدم حضور داشتند.
وی افزود: حضور یکی از دعوت شدگان به مناظره نیز بنا به اذعان خود ایشان به خاطر احترام به خون شهدای دانشجو و احترام به دانشجویان بوده که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.
در ادامه، پس از پخش چند کلیپ تولیدی انجمن اسلامی دانشگاه، نوبت به سخنرانی اولیه جلال زاده رسید.
وی در سخنان خود، اشاره به نحوه فعالیت های تشکل های دانشجویی در دهه های ۶۰ و ۷۰ و تفاوت های این فعالیت ها با اقدامات تشکل های دانشجویی در حال حاضر داشت و عنوان کرد: در آن زمان تشکل های دانشجویی پرچمدار مبارزه با آمریکا و ایادی استکبار بودند و این که امروز برخی از همین تشکل ها منادی دوستی و وحدت با استکبار سر دهند جای تعجب و سوال دارد!
استاندار سابق آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه دانشجویاین بنا به تعبیر رهبری چشم بیدار جامعه هستند، خاطرنشان کرد: بنا به تعبیر رهبری دانشجویان و دانشگاهیان چشم امید جامعه هستند و به همین دلیل نباید در حرکت آن ها خللی وارد شود.

 استاندار سابق آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ” ۱۶آذر متعلق به تمامی اقشار جامعه است و کسی حق مصادره آن را به نفع جریان خاصی ندارد ” خاطرنشان ساخت : دانشجویان نباید به ابزاری برای سو استفاده احزاب و جریان های خارج دانشگاه  شود.

او ادامه داد : در بحث برجام رهبری با اینکه نسبت به مذاکرات بدبین بودند به احترام رای مردم به دولت اجازه دادند تا در موضوع هسته ای وارد مذاکره شود،اما نقض برجام توسط دشمن موجب تبدیل این توافق به تجربه ای ماندگار برای مردم ایران شد تا بدانند آمریکا قابل اعتماد نمی باشد.

جلال زاده تصریح کرد : در فضای سیاسی امروز تقسیم بندی جریانات به دو دسته اصولگرایی و اصلاح طلبی منسوخ شده و تنها دوگانه موجود دوگانه انقلابی و ضد انقلاب است.

وی، حضور برخی چهره های معلوم الحال در برنامه های روز دانشجو را نمادی از دلدادگی برخی افراد به غرب و آمریکا خواند و گفت: اینکه فردی در روز مقدس دانشجو و در تریبون مقدس دانشجویی بیاید و اظهار کند که ولایت فقیه را قبول ندارد اوج رذالت و پستی فرد است و باید جنبش دانشجویی و نیز مسئولین دانشگاه در برابر این فرد عکس العمل مناسب و درخور شان خودش را می دادند.

جلال زاده، اما در بخش دیگری از سخنان خود، با قرائت سوال یکی از دانشجویان در خصوص پیش بینی وی در خصوص موفقیت روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، بیان داشت: با توجه به وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر زمینه ها در جامعه باید بگوییم روحانی در حال حاضر از اقبال چندانی برخوردار نیست؛ البته این به معنای ناکام بودن وی نبوده و تمام اتفاقات به تصمیم جبهه ها و نیز رخدادهای آتی بستگی دارد.
وی افزود: برخی تحرکات طرفداران و بزرگان دولت برای حفظ قدرت سیاسی در شرایط فعلی چیزی کمتر از اختلاس مالی و دیگر اتفاقات ننگین نیست چراکه در این شرایط سخت برای مردم نباید از هر روشی برای حفظ خود در قدرت استفاده کرد.

وی، در مورد برخی نظرات در خصوص تقابل رئیس جمهور فعلی و قبلی با رهبری معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این گونه سخنان موجب بزرگنمایی دولت می شود ولی حقیقت امر آن است که جایگاه دولت و دولتمردان در حدی نیست که با رهبری حاشیه داشته باشند؛ دولت زیرنظر رهبری بوده و آن چنان قدرت ندارد که با ایشان تقابل کند. اما دولت فعلی برخی زاویه های خاصی با ایشان دارد که البته آن هم برگرفته از تفکرات سیاسی آن ها بوده و از ابتدای انقلاب نیز وجود داشته است.

این فعال سیاسی اصولگرا، در مورد دلایل روی گردانی دولت از نظرات رهبری در قضیه برجام و عدم اطاعت از دستورات ایشان، خاطرنشان کرد: رهبری همانند پدری برای امت هستند. ایشان تذکرات کافی را داده اند و بیان فرموده اند که نسبت به مذاکرات خوش بین نیستم.

 او اذعان کرد : اگر میخواهیم یک جریان دانشجویی پویا داشته باشیم باید دست از دامن روحانیت اصیل نکشیم. در غیر این صورت راه گریزی نداریم.

 جلال زاده، در سخنان خود اشاراتی به مقوله استکبارستیزی و لزوم ایستادگی دانشجویان در برابر زیاده خواهی برخی سیاسیون و چهره های مشخص در داخل دانشگاه داشت و خواستار توجه بیش از پیش دانشجویان به این مقوله شد.
وی، جامعه امروز را نیازمند شناخت درست مفهوم انقلابی دانست و گفت: در این جامعه دیگر اصولگرا و اصلاح طلب معنایی ندارد. امروز مفهوم اصلی انقلابی و ضدانقلاب است که باید به آن توجه شود.

استاندار سابق آذربایجان غربی، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در مراسم ، ابتدا ضمن انتقاد از بیان چنین مباحثی در محیط دانشگاه و برنامه ویژه روز دانشجو عنوان کرد: بنده نسبت به مقوله انحرافات دولت قبل نظر مشخص دارم و آن نیز دوری کردن از منحرفین بوده به نحوی که در زمان همان دولت نیز چندان رغبتی به همراهی با افراد منتسب به انحراف نداشتم. وحتی در هنگام سفر به استان هم این اشخاص را همراهی نکردم!

وی خطاب به اصلاح طلبان ابراز داشت: اصولگرایان مجلس و حتی داخل دولت نیز خواستار پاسخگویی رئیس جمهور سابق در خصوص خانه نشینی وی شدند اما در دولت فعلی کدام یکی از تئوریسین ها و حامیان دولت جرات و جسارت پرداختن به نقاط ضعف و البته خطوط مخالف دستورات رهبری از سوی دولت هستند؟! این امر نشان می دهد که اصولگرایان در هر جایی که فردی مخالف جریان انقلاب حرکت کند از وی روی گردان می شوند.
وی اضافه کرد: چرا سردمداران دولت اصلاحات و اصلاح طلبان در برابر جسارت برخی چهره های این طیف نسبت به ائمه(ع) ساکت بودند و همانند اصولگرایان جرات نکردند تا آن ها را مورد بازجویی و جواب خواهی قرار دهند؟!

جلال زاده، در مورد بکارگیری اصحاب فتنه در دولت فعلی نیز اذعان داشت: چرا در حالی که معاون ستاد و البته نماینده یکی از فتنه گران در زمان اعتراضات در بدنه دولت مشغول فعالیت هستند کسی از اصلاح طلبان خود را موظف به ایراد گیری از رئیس جمهور نمی داند؟!

وی، سخن راندن از آواربرداری در دولت فعلی را حرفی نادرست دانست و گفت: بسیاری از طرح های افتتاح شده در دولت فعلی توسط دولتمردان سابق آغاز شده و با پیشرفت قابل توجهی نیز مواجه بودند اما اینکه دولتمردان در هر زمانی ادعای آواربرداری داشته باشند حرف درست و مناسبی نیست و باید در این تعابیر و سخنان خود تجدید نظر کنند.

 استاندار سابق آذربایجان غربی، در پاسخ به یکی دیگر از حاضرین که خواستار توضیح وی در خصوص نامه به صداوسیما برای جلوگیری از تولید برنامه های به زبان ترکی بوده، عنوان کرد: اگر واقعا چنین سندی در صداوسیما وجود داشته باشد حتما و حتما علنی کنند تا بنده پاسخگو باشم. بنده هیچگاه چنین اقدامی نکرده ام و البته تولید برنامه های صداوسیما به دولت و دولتمردان هیچ نسبتی نداشته و این نهاد به صورت کاملا مجزا از دولت است.

  وی، در مورد زندانی شدن برخی معترضین به قضیه دریاچه ارومیه نیز چنین اعلام کرد که اگر مسئولین دستگاه قضایی در استان سندی در این خصوص دارند ارائه کنند. در زمان مدیریت بنده هیچ پرونده کیفری برای معترضین مفتوح نبوده و در این خصوص بزرگنمایی برخی نمایندگان مجلس جای تعجب دارد
!

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار