استان بوشهر در منطقه پرخطر امنیت غذایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر در بحث امنیت غذایی یکی از هفت استانی است که در منطقه پرخطر قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 08 June 2015
تابناک بوشهر: علیرضا رئیسی صبح امروز در نشست با اعضای بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما در حوزه بیماری‌های قلب و عروق، استقبال مردم برای غربالگری این بیماری است که باید اهمیت موضوع برای مردم تبیین شده و فرآیند سازی لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: انجام غربالگری شروع کار بوده و باید تداوم داشته باشد و بعد از این مرحله باید ریسک‌ها شناخته شود ولی مهم‌تر از آن مداخله‌ای است که بعد از انجام غربالگری باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی باید به موضوعات اصلی سلامت ورود کند، اظهار داشت: استان بوشهر در بحث امنیت غذایی یکی از هفت استانی است که در منطقه پرخطر قرار گرفته و نیازمند کار جدی در این زمینه است زیرا امنیت غذایی، یکی از مأموریت‌های ملی است.

رئیسی گفت: بسیج جامعه پزشکی در راستای سیاست‌های حوزه سلامت که خدمت‌رسانی به مردم و عدالت در دسترس است همیشه پیش‌قدم بوده و خدمت‌رسانی به مناطق محروم را به‌خوبی انجام داده است.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: رضایتمندی مردم از طرح تحول نظام سلامت شاخصی خوبی است که نشان‌دهنده موفقیت این طرح است.

حیدر عزیزنژاد افزود: امسال دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مباحث دندانپزشکی، بهداشت محیط، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی نگاه ویژه‌ای دارد و در همین راستا تمهیداتی از سوی استانداری در نظر گرفته‌شده است.

وی اظهار داشت: ما باید از ظرفیت‌های بسیج جامعه پزشکی در بحث‌های پیشگیری از بیماری‌ها و بهداشت و درمان استفاده کنیم و بهتر است بسیج جامعه پزشکی به‌عنوان بازوی کمکی دانشگاه در این زمینه‌ها برنامه‌ریزی داشته شد.

حسن ملکی‌زاده رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان متولی اصلی امر درمان و بهداشت استان است و بسیج جامعه پزشکی به‌عنوان همراه و همکار در این زمینه است و باید نگاه ویژه‌ای به حوزه بهداشت در استان داشته باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار