ثبت نام یک هزار و 500 لرستانی در سامانه سماح

مدیر کل سازمان حج و زیارت لرستان گفت: تاکنون یک هزار و 500 زائر اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام و ویزای خود را نیز دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۵۰۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 05 October 2017
محمد خسروی مدیر کل سازمان حج و زیارت لرستان، در خصوص آخرین وضعیت ثبت نامی اربعین، اظهار کرد: ثبت نام زائرین اربعین حسینی از 2 هفته گذشته در 37 دفتر زیارتی سراسر استان لرستان آغاز گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون یک هزار و 500 زائر اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام و ویزای خود را نیز دریافت کرده‌اند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت لرستان با اشاره به روند ثبت‌نام، بیان داشت: شرط اول جهت ثبت نام داشتن پاسپورت و حداقل سه ماه اعتبار آن بوده و زائرین فاقد گذرنامه نیز با مراجعه به دفاتر پلیس + 10  و با تکمیل مدارک، می‌توانند در کمتر از یک هفته گذرنامه خود را دریافت نمایند.

خسروی تصریح کرد: متقاضیان پس از دریافت گذرنامه، برای ثبت‌نام می‌توانند به 2 شکل اقدام کنند، اول اینکه به 37 دفتر زیارتی در سراسر استان مراجعه کرده و یا اینکه از طریق سامانه سماح، دفتر زیارتی را به صورت اینترنتی انتخاب و کمتر از سه روز ویزا خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هزینه ثبت نام برای اربعین شامل سه بخش بوده، یادآور شد: پرداخت 40 دلار که نرخ ثابت بوده و با توجه به شناور بودن نرخ آن، بانک مرکزی هر روز آن را به دفاتر زیارتی اعلام می‌کند، 25 هزار تومان بابت بیمه زائر و دریافت خدمات درمانی و نهایتا 10 هزار تومان نیز هزینه خدمات دفاتر زیارتی بوده که در مجموع بین 192 تا 194 هزار تومان هزینه ثبت نام ویزای عتبات عالیات است.

 مدیر کل حج و زیارت لرستان عنوان کرد: سال گذشته 23 هزار زائر در اربعین حسینی به کشور عراق سفر کردند و امسال با توجه به فراهم بودن زیر ساخت ها و اقبال عمومی مردم نسبت به زیارت اربعین پیش بینی می شود 30 هزار زائر لرستانی به این سفر معنوی اعزام شوند.

خسروی با ابراز اینکه خدمات سازمان حج و زیارت در بحث اربعین تنها صدور ویزا بوده، افزود: در سیستم کاروانی بحث متفاوت بوده و تمامی کارهای زائرین توسط دفاتر زیارتی انجام می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هشت کاروان لرستانی در کربلا و هشت کاروان در نجف و کاظمین حضور داشتند به گونه‌ای که 400 زائر لرستانی در روزهای نهم و دهم محرم در کربلا شرف حضور داشتند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت لرستان از اعزام بیش از هفت هزار زائر این استان در 6 ماهه نخست سال خبر داد و گفت: معمولا اعزام‌های کاروانی با توجه به خنک شدن هوا و استقبال بیشتر مردم در نیمه دوم سال بیشتر بوده که انتظار می‌رود تا پایان سال بیش از 18 هزار لرستانی به عتبات عالیات اعزام شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار