دکتر علیرضا منادی در آیین افتتاح مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز:
دکتر علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته با اشتغال‌زایی ۴۰۰ هزارنفری، توانسته‌اند از محل فروش محصولات دانش‌بنیان ۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کنند.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 15 October 2021

به گزارش تابناک تبریز،دکتر علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته با اشتغال‌زایی ۴۰۰ هزارنفری، توانسته‌اند از محل فروش محصولات دانش‌بنیان ۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

منادی از ابلاغ قانون طرح جهش تولید دانش‌بنیان و افزایش چشمگیر حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خبر داد و افزود: درآمد حاصل از تعرفه ۵ درصدی واردات ماشین‌آلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهره‌مندی صنایع از فناوری در تولید محصولات خود تاکید کرد و گفت:افزایش بهره‌وری مقوله‌ای مهمی است که واحدهای مختلف صنعتی باید توجه بیشتری داشته باشند.

منادی افزود: مشکلات هرکدام از شهرستان‌ها باید احصا و توسط فناوران مرتفع شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به این مرکز رشد و ارائه مجوز کارگزاری ارزیابی فناوری در شهر تبریز موافقت کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی به افزایش تعداد دانشگاه‌ها نسبت به سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: با استقرار مراکز فناوری و دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاهی ،این واحدها در مرحله توسعه قرار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار