کد خبر: ۱۰۰۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲ 18 October 2021

فرماندهنیروی هوافضای سپاه، با تاکید بر اینکه ماجراجویی علیه ایران در هر سطح را با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهیم ساخت، گفت: عاملان و آمران حمله به شهید سلیمانی همچنان تحت تعقیب ایران قرار دارند و از جنایت خود رهایی پیدا نخواهند کرد.

بهگزارش تابناک تبریز  به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه عصر امروز در دیدار و برنامه بازدید وابستگان نظامی کشورهای خارجی مستقر جمهوری اسلامی ایران از نمایشگاه ملی توانمندی‌ها و دستاوردهای این نیرو، اظهار داشت: منطقه غرب آسیا چهار دهه درگیر جنگ‌های خانمان سوز نظامی، داخلی، تحریم و تهدید بوده است؛ آمریکا علاوه بر حمایت از رژیم شاهنشاهی ایران، در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کنار صدام قرار داشت و با حمایت خود از رژیم بعثی عراق ۲۳۷ هزار نفر از ملت ایران را به شهادت رساند و جمع کثیری را هم جانباز و مجروح ساخت.

وی افزود: در سال های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۳ دو بار آتش جنگ‌ را در عراق روشن‌کرد که نتیجه آن‌ تحمیل خسارات و عقب‌افتادگی غیرقابل جبران عراق و صدها هزار کشته و تحمل خسارات بسیار بود.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: آمریکا با کمک دنباله‌روهای خود در سال ۲۰۰۱ به افغانستان حمله کرد و بعد از ۲۰ سال با تلاش برای ایجاد جنگ داخلی و هرج و مرج در این‌کشور، آن را ترک‌کرد، ولی توطئه آمریکا تا شعله‌ور کردن درگیری های داخلی در افغانستان همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اضافه کرد: در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ با ایجاد گروه های تکفیری و داعش منطقه سوریه و عراق و برخی کشورهای را درگیر جنگ داخلی و‌ناامنی دامنه داری کرد؛ جنگ یمن و‌ نسل‌کشی طولانی مدت با حمایت و هدایت مستقیم آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تداوم پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران تا سرحد جلوگیری از ارسال دارو برای بیماران خاص نیز ادامه پیدا کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، خطاب به وابستگان نظامی کشورهای خارجی دوست خاطرنشان کرد: با توجه به نوع ماموریت شما وابستگان نظامی بیان این‌موارد و موضوعات تکراری است چون شما به ظلم ها و جنایات آمریکا کاملا آگاه و مسلط هستید و اخبار منطقه را در اختیار دارید.

اگر‌ مبارزه سردار سلیمانی نبود، امروز شاهد صدور گروه‌های تروریستی به اروپا بودیم

سردار حاجی زاده در ادامه بیان داشت: سردار سپهبد شهید قاسم‌سلیمانی قهرمان ایجاد صلح در منطقه بود، زیرا با گروه های مخالف امنیت کشورها یعنی تکفیری ها و داعش مبارزه کرد؛ در واقع اگر‌ مبارزه سردار سلیمانی نبود علاوه بر حاکمیت تروریست‌ها بر منطقه ما، شاهد صدور این‌ گروه های تروریستی به اروپا و سایر کشورهای منطقه به صورت وسیع بودیم.

وی اظهار داشت: امروز امنیت و آرامش اروپا مدیون مبارزه سردار شهید سلیمانی و یاران او است اما آمریکا ناجوانمردانه او را با شلیک موشک ترور می کند و در عین حال برغم وجود همه این ظلم ها آمریکا در حال افول قدرت قرار دارد و جهان تک قطبی تمام شده است. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که آمریکا در برابر ایران، روسیه و چین‌ و کشورهای آزاده جهان تاب ایستادگی ‌ندارد و از درون در حال متلاشی شدن است.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: ایران اسلامی بیش از چهار دهه برابر همه زیاده خواهی های آمریکا و همپیمانان مستکبر کاخ سفید ایستادگی و مقاومت ‌کرده است؛ ایران در جنگ هشت ساله با رژیم بعث عراق در برابر حمایت های بیش از ۳۰ کشور از صدام ایستادگی کرد به نحوی که در این جنگ از ۱۱ کشور هم اسیر گرفت.

وی افزود: ایران هواپیمای متجاوز گلوبال هاوک آمریکایی را سرنگون ساخت و به قلب پایگاه تروریست های این کشور در عین‌الاسد حمله کرد و با ضربات موشکی خود درس عبرت تاریخی به آنها داد.

عاملان و آمران حمله به شهید سلیمانی، همچنان تحت تعقیب ایران قرار دارند

سردار حاجی زاده در ادامه عنوان‌کرد: البته عاملان و آمران حمله به شهید سلیمانی همچنان تحت تعقیب ایران قرار دارند و از جنایت خود رهایی پیدا نخواهند کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه ملت ایران برابر تحریم‌ها و فشارهای حداکثری آمریکا و ایادی او ایستادگی کرده و پیروز شده است ، بیان داشت: معتقدیم کشورهای منطقه با امنیت بومی و بدون اجازه به ورود و مداخله بیگانگان و بدخواهان قادر به برقراری صلح، امنیت و دوستی در منطقه هستند؛ دشمنان ایران را متهم به قدرت طلبی و نظامی گری می کنند در حالی که ما قدرت را برای کشورگشایی نمی خواهیم زیرا تجربه نشان داده برای حفظ صلح و امنیت باید قوی بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تولید قدرت را بر پایه اصول و دکترین دفاعی و بازدارنده خود مورد اهتمام قرار داده اند؛ تولید قدرت دفاعی امنیتی با هدف تضمین بازدارندگی در دفاع از منافع ملی کشورمان و محافظت از تحرکات دشمن و انجام عملیات دقیق و تاثیر محور در تمام‌محیط های عملیاتی محتمل، صورت می گیرد.

وی گفت: تولید داخلی و بدون وابستگی تجهیزات پیشرفته دفاعی با تکیه بر جوانان در شرایط تحریم‌های چند ساله انجام می شود و حفظ و ارتقای آمادگی دفاعی ما نیز برای تنبیه هر متجاوزی صورت می گیرد.

سردار حاجی زاده افزود: توسعه همکاری های امنیتی و دفاعی با کشورهای دوست و محور مقاومت، مشارکت و اتحاد قابل اعتماد با همه کشورهای اسلامی و‌مشترک المنافع انجام می شود.

رژیم هایی که فکر می کنند امنیت آنها توسط رژیم صهیونیستی تامین می‌شود، سخت در اشتباهند

وی خاطرنشان کرد : امروز برخی کشورهایی که با ناامید شدن از آمریکا با عجله به سمت رژیم صهیونیستی رفتند و تصور می کنند امنیت آنها توسط این رژیم حفظ خواهد شد کاملا در اشتباه هستند؛ اسراییل حتی قادر به حفظ امنیت خود هم نیست ؛ لذا اگر دولت ها و ملت ها اراده داشته باشند با امنیت بومی، داخلی و منطقه ای می توانند به چهار دهه ناامنی و ‌جنگ‌های گسترده در منطقه خاتمه دهند.

وی ادامه داد: ما بیش از ۴۰ سال است در کنار مظلومان منطقه بویژه فلسطین بوده، هستیم و خواهیم بود؛ در همین راستا ما با درس هایی که از اسلام و تاریخ گرفته ایم مسیر خودکفایی و قوی شدن را ادامه خواهیم داد و به هر ماجراجویی علیه ایران در هر سطحی و توسط هر رژیم یا گروهی که باشد پاسخ سخت و پشیمان کننده خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار