رئیس پلیس راه استان یزد علل عمده حوادث رانندگی جاده ای شهر یزد را واژگونی برشمرد و گفت: واژگونی و خروج از جاده در صدر حوادث رانندگی جاده ای در یزد است.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 28 October 2021

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی با بیان اینکه حوادث جاده‌ای در سطح استان یزد ناشی از خستگی و خواب ‌آلودگی رانندگان رخ می دهد اظهار کرد: سواری‌ها و وانت‌ بارها بیشترین وسیله نقلیه مقصر در وقوع تصادفات در استان هستند و کامیون‌ها و تریلی‌ها و خودروهای مسافر بری از جمله اتوبوس، مینی بوس در ردیف بعدی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه حوادث خودروهای مسافربری به ویژه اتوبوس بیشتر از سایر وسایل نقلیه به چشم می آید افزود: دلیل این هم ظرفیت بالای این ناوگان در حمل مسافر است همچنین از وسایل نقلیه عمومی به شمار می رود که تحت نظارت فعالیت دارد اما عمده حوادث جاده ای به خودروهای سواری و کوچک مربو است که سرعت بالایی در تردد دارند و قانون شکن تر هستند.

رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه وقوع حوادث رانندگی ناشی از بی توجهی به قانون است ادامه داد: اینکه کارشناسان علل حادثه رانندگی را واژگونی و خروج از جاده اعلام می کنند ناشی از خستگی و خواب آلودگی است و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی که تاکنون آسیب های جبران ناپذیری هم داشته است مربوط می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات از لحاظ برخوردی را واژگونی و خروج از جاده با ۴۷ درصد تشکیل می‌دهد، افزود: ۲۶ درصد از تصادفات را برخورد وسیله با وسیله، ۹ درصد تصادف وسیله با موتور سیکلت، ۵ درصد برخورد با شی ثابت، ۳ درصد برخورد با عابر پیاده و یک درصد برخورد با احشام و مابقی را موارد دیگر تشکیل می‌دهد.

حاجی ده آبادی با اشاره به نقش جاده ها در وقوع حوادث نیز با اشاره به وجود ۱۸۱ نقطه حادثه‌ خیز در جاده‌ های یزد عنوان کرد: از این تعداد ۳۹ نقطه اولویت بندی شده و تاکنون بیش از ۲۰ نقطه با همکاری راهداری رفع مشکل شده است.

وی با بیان اینکه برخی از محورها به ویژه محور یزد-انار و محور یزد-طبس پرخطر است ادامه داد: پرحادثه ‌ترین محورهای استان را محورهای روستایی تشکیل می‌ دهند که باید بیشتر از سایر محورها به آن ‌ها توجه شود.

رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به اینکه برنامه ‌های راهبردی پلیس راه با مشارکت راهداری با هدف استمرار کاهش حوادث ترافیکی اجرایی می ‌شود عنوان کرد: تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در حوزه برون شهری ۲۵ درصد کاهش داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار