با تابناک خراسان شمالی:
پرواز هواپیمایی آسمان که از تهران عازم بجنورد بود پس دقایقی برخاستن از فرودگاه در مسیر راه دوباره به مبدا باز می گردد و دلیل آن نقص فنی هواپیماها عنوان می شود،اما با وجود سرگردانی دوباره مسافران دو مسیر،وقتی امکان تعمیر هواپیما در بجنورد میسر نیست مسئولان استانی در تلاش برای ساخت آشیانه و استقرار هواپیما در این فرودگاه هستند.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 29 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،فرشاد ساکنی مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد در گفتگو با ایرنا،با اشاره به اینکه پرواز فوکر 100 شرکت آسمان که ساعت 9 و 10 دقیقه صبح امروز از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد بجنورد برخاسته بود پس از دقایقی به تهران بازگشت،گفته است:این بازگشت به علت نقص فنی هواپیما بوده و ضرورت آن برای بازگشت به علت فراهم نبودن شرایط ارایه خدمات تعمیراتی در بجنورد،ضرورت داشته است.
اما،در حین حال اگر پیش بینی و جلوگیری از بروز حادثه ناگوار را برای فرود به موقع هواپیمایی که نقص فنی داشته است کنار بگذاریم،از مسئله سرگردانی مسافران این پرواز که در گذشته نیز وجود داشته نمی توان گذشت.
شاید بتوان گفت طی سال های گذشته عوامل مختلفی همچون نامساعد بودن شرایط جوی هوای بجنورد حتی فقط در حالت وزش باد و یا ابری بودن آسمان باعث کنسلی پرواز و سرگردانی مسافران شده است به طوری که وقتی مسافران برای اعتراض و شکایت به شرکت برقرار کننده پرواز مراجعه می کنند،عوامل این شرکت نه تنها پاسخگو نبوده بلکه پیشنهاد تهیه بلیط برای مسیرهای مشهد،گرگان و یا حتی سبزوار می دهند و علت کنسلی این پرواز را فرودگاه بجنورد عنوان می کنند.
حالا نیز با پیگیری های مستمر و تربیون های رسانه ای مسئولان استانی مبنی بر برطرف شدن مشکلات فرودگاه بجنورد و بحث بالا رفتن ایمنی پروازها،انگار هواپیماها اشتیاقی برای جابه جایی مسافران در این مسیر پروازی ندارند و هیچ مسئولی پاسخگوی مسافران سرگردان نیست.
 اما طی سال گذشته بحث بسیار مهم بر روی شرکت هواپیمایی انرک بوده و بنابر اظهار نظر مسئولان استانی و به خصوص نمایندگان مجلس مقرر بوده این شرکت حتی آشیانه پروازی هم در فرودگاه بجنورد داشته باشد.
اما این آشیانه در حد حرف بوده و هیچ وقت تحقق پیدا نکرد،وقتی فرودگاه بین المللی بجنورد،امکانات و ظرفیت های لازم را برای تعمیر هواپیماها ندارد،استقرار هواپیماها توجیه پذیر نیست!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار