معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در گفتگو باتابناک:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: باوجود موقعیت ویژه ای که منطقه آزادقصرشیرین از نظر هم جواری با دوبخش عربی و کردی عراق دارد تقاضا برای سرمایه گذاری در این شهرستان افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷ 08 May 2022

بهزادباباخانی در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهارداشت:موضوع منطقه آزاد تجاری و صنعتی قصرشیرین  سال گذشته به تصویب نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و قانون آن هم در خردادماه ابلاغ شد.

وی افزود: تشکیل منطقه آزاد چهارچوب هایی دارد و باید روال آن طی شود.موضوع اول آن تصویب اساسنامه منطقه آزاد است و پس از آن توسط هیئت دولت و دبیرخانه مناطق آزاد تجاری صنعتی باید اعضای هیئت مدیره،مدیرعامل،سازمان مسئول منطقه آزاد تعیین شوند.


معاون استاندار تاکیید کرد:در قانون ابلاغی به صراحت قید شده است که بعداز مشخص شدن وضعیت منطقه، مسئول منطقه واعضای هیئت مدیره و مدیر عامل فرصتی را برای منطقه آزاد در نظر گرفته اند که طرح جامع منطقه آزاد تهیه و زیرساخت ها مهیا شود و طی کردن این برنامه نزدیک به دوسال به طول می انجامد سپس امکان واگذاری اراضی و جذب سرمایه گذار فراهم شود.

 

باباخانی گفت:با پیگیری هایی که استاندارمحترم با وزیر اقتصاد و دبیر مناطق آزادویژه ی کشور داشته اند بزودی مدیران منطقه آزاد از طرف دبیرخانه درتهران معرفی میشوند و فاز بعدی  یعنی تهیه طرح جامع و واگذاری اراضی را خواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار