تابناک هرمزگان// رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با هدف پیشگیری و جلوگیری از تهدیدات در فضای سایبری ، توصیه لازم را را به عموم مردم و کاربران فضای مجازی ارائه کرد .
کد خبر: ۱۰۷۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ 02 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان، سرهنگ "احسان بهمنی"  با تأکید بر لزوم دانستن و رعایت اصول اولیه محافظت در فضای سایبر، گفت : در خانه‌ای که کودکان و نوجوانان در آن زندگی می‌کنند محل قرار گرفتن کامپیوتر خانواده بسیار مهم است، بنابراین بهتر است که کامپیوتر خانوادگی در محلی از خانه قرارگیرد که محل رفت و آمد زیاد اعضای خانواده باشد و تعداد ساعاتی که بچه‌ها با این کامپیوتر کار می‌کنند نیز محدود باشد.

وی افزود: خانواده‌ها باید دقیقا در مورد اینکه چه چیزهایی مناسب یا نامناسب است تصمیم‌گیری کرده و در این کار فرزندان خود را مشارکت دهند،برای این کار باید مواردی چون انواع وب سایت‌های مناسب، اتاق های چت و روم هایی که برای مشارکت مناسب هستند توجه کنند همچنین از اتاق‌های چت نظارت شده استفاده شود و اطمینان حاصل کنند که به غیر از این موارد فرزندان از دیگر اتاق‌های چت استفاده نکنند چرا که این اتاق‌های چت می‌توانند حاوی موضوعات نامناسبی برای افراد جوان باشند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به اینکه در محیط خانه در مورد قوانین کامپیوتر خانگی می بایست توافق شود، اظهارداشت: برای توافق بر سر استفاده از کامپیوتر خانگی بهتر است که برخی قوانین در این رابطه وضع شود و اولیاء هرگز کلمه عبور خود را فاش نکنند و شماره تلفن یا آدرس خود را به عنوان رمز قرار ندهند .

سرهنگ بهمنی خاطر نشان کرد:ضروری است خانواده ها اطلاعاتی را با غریبه هایی که به صورت آنلاین ملاقات می‌کنند به اشتراک نگذارند و هرگز با غریبه‌هایی که به صورت آنلاین آشنا شده اند، قرار ملاقات نگذارند همچنین خانواده‌ها باید اطمینان حاصل کنند که نرم افزار امنیتی مستحکمی دارند که سیستم آنان را در برابر ویروس‌ها، هکرها و جاسوس افزارها محافظت می‌کند.

وی با بیان اینکه تمامی نرم افزارهای امنیتی مهم و پرکاربرد، ابزارهای نظارتی و کنترلی ویژه والدین ارائه می‌دهند،گفت: برای یاد گرفتن نحوه کار با این ابزارها باید زمان گذاشت و از گزینه‌هایی که موضوعات و محتوای نامناسب را فیلتر و مسدود می‌کنند استفاده کرد.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: برخی تولید کنندگان نرم افزارهای امنیتی علاوه بر قرار دادن ویژگی های نظارتی در این نرم افزارها، نرم افزار خاصی نیز ویژه نظارت والدین بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود عرضه کرده اند، برای مثال شورای عالی اطلاع رسانی نیز نرم افزار فیلترینگ خانگی را عرضه کرده که به صورت رایگان از طریق پرتال این شورا قابل دسترسی است.

سرهنگ بهمنی اذعان داشت: هر کسی که آنلاین می‌شود باید این نکته را به خاطر بسپارد که صرفنظر از اینکه دوستان آنلاین را چند دفعه به صورت آنلاین ملاقات کرده و صرف نظر از اینکه چه مدت با این افراد چت کرده و صرف نظر از اینکه چقدر آنها را می‌شناسد، افرادی که به صورت آنلاین ملاقات کرده افرادی غریبه هستند و دروغ گفتن در مورد هویت شخصی برای فرد آنلاین کاری بسیار ساده است،همچنین کودکان و نوجوانان باید بدانند که فردی که وانمود می کند هم سن آنهاست، می تواند 40 ساله باشد.

وی ادامه داد: برای ایجاد کلمات عبور قوی که به راحتی کشف نشوند، باید کلمه عبور شما حداقل 8 کاراکتر داشته باشد و ترکیبی از حروف، ارقام و نشانه‌ها باشد، کلمات عبور باید در فواصل زمانی معین تغییر کنند تا احتمال سوء استفاده از یک کلمه عبور در طول زمان کاهش یابد. همچنین رعایت این نکته نیز الزامی است که کلمه عبور خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

رئیس پلیس فتا هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: والدین باید مراقب باشند که فرزندانشان با افراد هم سن و سال خود در اینترنت ارتباط برقرار نکنند، به همین علت به والدین توصیه می شود که برای فرزندان کوچک خود در مورد کامپیوتر، اینترنت و اهمیت حفظ امنیت در اینترنت توضیح داده و نحوه نفوذ هکرها به کامپیوتر آنها و از کار انداختن سیستم را برای آنها شرح دهند.

انتهای پیام//

برچسب ها: پلیس فتا ، پلیس فتا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار