استان مازندران به دلیل همجواری با کشورهای حاشیه خزر و برخورداری از امکانات خوب زیرساختی می تواند در دیپلماسی آموزشی کشور، استان محوری باشد و مسوولان امر برای تحقق این امر تلاش کنند
کد خبر: ۱۰۸۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵ 27 December 2022

به گزارش تابناک مازندران ، نشست شورای آموزش و پرورش استان مازندران با حضور وزیر آموزش و پرورش با میزبانی شهرستان بابلسر در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی رفاهی شهید عظیمی بهزیستی بابلسر برگزار گردید. 

نشست شورای آموزش و پرورش مازندران با حضور وزیر آموزش + گزارش تصویری  

بر اساس این گزارش ، وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه با همراهی مسئولان استانی و شهرستانی پیش از حضور در این جلسه از پروژه های نیمه تمام آموزشی بابلسر و فریدونکنار نیز بازدید کردند.

وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این نشست اظهار داشت:

استان مازندران با توجه به همجواری با کشورهای حاشیه خزر به محور دیپلماسی آموزشی در کشور تبدیل شود.
یوسف نوری روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در بابلسر افزود:

مازندران به دلیل همجواری با کشورهای حاشیه خزر و برخورداری از امکانات خوب زیرساختی می تواند در دیپلماسی آموزشی کشور، استان محوری باشد و مسوولان امر برای تحقق این امر تلاش کنند.
وی سپس ادامه داد: برای آموزش و پرورش مازندران جایگاه بین المللی قائل هستیم و آمادگی داریم که تمامی رویدادهای علمی، پژوهشی و ورزشی فراکشوری حوزه دانش آموزی را به این استان واگذار کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: مازندران از نیروهای توانمند و استعدادهای ناب نیروی انسانی برخوردار است و باید از این ظرفیت برای اعتلای کشور نهایت استفاده شود.
جذب یک هزار و ۳۰۰ دکتر معلم در سطح کشور در دستور کار است
نوری با بیان این که، مجوز جذب یک هزار و ۳۰۰ دکتر معلم در سطح کشور در دستور کار است، افزود: با این رویه به طور حتم کیفیت آموزشی در کشور افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: اکنون تربیت دانشجو معلم در سطح کشور به نسبت گذشته تغییر کرده و به نوعی مهارت یک شاخص اساسی در تربیت معلمان خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان را با تمام مشکلات آغاز کردیم اگرچه معتقدیم این طرح ایرادتی دارد و باید برای اصلاح آن بکوشیم.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز سه‌شنبه به منظور بازدید از چند طرح عمرانی و آموزشی نیمه تمام و سخنرانی در یادواره شهدا در شهرستان آمل در قالب سفر یک روزه به مازندران سفر کرده است.
گفتنی ست استان مازندران سه هزار و ۹۰۰ مدرسه، ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۲۲ هزار معلم دارد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار