دبیر اسلامی جامعه مهندسین استان ایلام
دبیر اسلامی جامعه مهندسین استان ایلام گفت: مدیران و طرفداران دولت از فعالیت‌های انجام گرفته در دولت به صورت منطقی دفاع کنند.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ 19 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مهندس خدابخش داودی‌نصر اظهار کرد: مسئولان ارشد استان باید متوجه این موضوع باشند که همیشه از دولت، درست دفاع کنند و یکی از مصادیق دفاع درست و مطلوب از دولت، ارائه آمارهای صحیح، مستند، معتدل، سنجیده و منطقی است. آمارهای شفاف و قابل تحلیلی که بتوانند مبنای برنامه‌ریزی درست قرار گیرند.

وی گفت : ارائه آمارهای خام و غیر قابل تحلیل و صرفا کلی‌گویی، عملکرد واقعی دولت را در اذهان عمومی به حاشیه می‌راند و به علاوه اینکه با دادن آدرس غلط و انحرافی، کار برنامه‌ریزی را دچار اشتباه محاسباتی شدید می‌کند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام تصریح کرد: گزارش عملکرد دولت در استان باید شفاف و محسوس باشد و از ارائه هرگونه کلی گویی جدا پرهیز شود. برای دست‌یابی به یک گزارش سنجیده و منطقی عملکرد حوزه استانی صرفا نباید به گزارش دستگاه‌های اجرایی که بعضا ریشه در اعمال سلیقه و بزرگ نمایی غیرمنطقی دارد اکتفا کرد.

داودی‌نصر تاکید کرد: در این میان وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بسیار تعیین کننده و مؤثر است به این صورت که باید با نظارت دقیق به رصد و پایش دقیق گزارش‌های آماری دستگاه‌های اجرایی بپردازد.

این مدرس دانشگاه افزود: از نکات دیگری که در حوزه آماری استان باید به طور جدی به آن پرداخته شود، ارزیابی عملکرد عمومی و اختصاصی و رتبه بندی دستگاه‌های اجرایی است که به دلیل مبنای ضعیف و ارتباط کم شاخص‌ها با رسالت و فلسفه وجودی دستگاه‌ها، تا کنون نتیجه مطلوبی مبنی بر ایجاد رقابت سالم بین بخش‌های اجرایی و خروج از روزمرگی در پی نداشته است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه شاخص عملکردی بویژه اشتغال‌زایی چیزهایی نیستند که در قالب چند عدد و رقم خام بشود با آن‌ها بازی کرد، گفت: این کار باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به صورت سازمان یافته و برنامه‌ای، طوری بیان شود که نتیجه‌اش به روشنی برای مردم محسوس و ملموس باشد.

داودی‌نصر با تاکید بر اینکه از گزارش غلط دادن و انحراف افکار عمومی باید جدا پرهیز شود، گفت: طبیعی است این کار باعث اشتباه محاسباتی و برنامه‌ریزی غلط و اولویت بندی ناصحیح و نهایتا هدر رفتن منابع مادی و انسانی و بیت‌المال می‌شود.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان فعلی در استان اگر وزین‌ترین و واقعی‌ترین برنامه هم در اختیارشان گذارده شود نمی‌توانند به درستی از عهده آن برآیند، گفت: مسئولان استان در صورتی می‌توانند از دولت به درستی دفاع کنند که دارای استراتژی مبتنی بر آمار واقعی و درست و ترکیب مدیریتی در شأن نظام برای اجرای این برنامه باشند که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این زمینه می‌تواند نقش محوری داشته باشد که البته آن نیز به ترکیب مدیریتی مطلوب نیاز دارد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار