تفاهم نامه همکاری بین محسن خادم عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و میراحد حسینی مدیرکل کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی امضا شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 14 October 2015
به گزارش تابناک تبریز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، این تفاهم نامه با هدف همکاری بیش از پیش تعاونی ها در عرصه های مختلف فعالیتی در منطقه آزاد ارس منعقد شد.

در جلسه انعقاد این تفاهم نامه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ضمن استقبال از پیشنهاد مدیرکل کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی مبنی بر ورود تعاونی ها در عرصه سرمایه گذاری در ارس، گفت: منطقه آزاد ارس پتانسیل های کم نظیر و فراوانی برای سرمایع گذاری در عرصه های مختلف و بخصوص در صنعت، گردشگری، تجارت و کشاورزی دارد.

محسن خادم عرب باغی در این نشست با تاکید بر ورود تعاونی ها برای سرمایه گذاری و ایجاد تحرک در خدمات توریسم در ارس، اظهار داشت: ارس بواسطه صنایع فعال و اشتغازایی ایجاد شده، وجود ظرفیت های فراوان گردشگری و سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه تجارت، در طول سال میزبان گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بوده و زمینه مساعدی برای سرمایه گذاری می باشد.

وی افزود: تعاونی ها بعنوان جامعه اثرگذار در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی نقش مهمی در رونق بخشی به اقتصاد ملی و منطقه ای دارند.

در این نشست مدیرکل کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی با تاکید بر توان تعاونی ها در اجرای پروژه های مختلف گفت: با توجه به اهمیت تعاون در کشور و ظرفیت های بالقوه بخش تعاون و منطقه آزاد ارس، فعالیت تعاونی ها موجب توسعه و رونق بیشتر در عرصه های اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

میر احد حسینی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس ظرفیت بی بدیل برای رونق صنعت توریسم دارد، گفت: با وجود استعدادهای فراوان برای رونق فعالیت های اقتصادمحور در ارس، راه اندازی و فعالیت کارآمد تعاونی ها در حوزه های تولید، تجارت، کشاورزی، خدمات هتلینگ و توریسم می تواند نقش مهمی در تحقق سریع اهداف و برنامه های این منطقه داشته باشد.

در متن تفاهم نامه منعقد شده به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سهم بخش تعاون به ۲۵ درصد در پایان برنامه پنجم و اجرای قانون سیاست های اصل ۴۴ در جهت توسعه بخش تعاون و ایجاد اشتغال در قالب تشکل های تعاونی و تحقق اهداف سازمان منطقه آزاد ارس در امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی و ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای و تولید و صادرات کالاهای صنعتی تاکید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار