همزمان با سی‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛
همزمان با هفته کتاب، کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 18 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، همزمان با سی‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ، کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ،با حضور حجت الاسلام سید محمود روحانی طباطبایی، امام جمعه شهرستان زارچ؛ محمد حسین پارساییان، سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری؛جمال قهرمانی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی؛مهدیه السادات حسینی مطلق ، مدیر کل دفتر امور بانوان و امور اجتماعی ، محمد حسین رفیعی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد؛ احسان عابدی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مرتضی زیبائیان فرماندار شهرستان زارچ و جمعی استان و شهرستان افتتاح شد.
حجت الاسلام سید محمود روحانی طباطبایی، امام جمعه شهرستان زارچ سال 1402 را سالی خاطره انگیز برای مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این سال تعداد 2 باب کتابخانه، کتابخانه دانش آموز شهید بابایی و کتابخانه آیت الله ابوترابی در این شهرستان افتتاح شد و اتقاق بسیار مبارکی بود.
امام جمعه شهرستان زارچ با اشاره به این که کتاب بهترین انیس و همراه و یار انسان و زمینه ساز آگاهی و دانایی اوست اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله) نیز در این سه دهه اخیر در جمع فرهیختگان به تبدیل شدن کتابخوانی به فرهنگ عمومی تاکیدات بسیار داشتند.
محمد حسین پارساییان، سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد کتاب و کتابخوانی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مورد اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فرمودند: من اگر بدانم هر روز یک ساعت باید حرف بزنم و نتیجه‌اش این باشد که مردم کتابخوان بشوند، حاضرم روزی یک ساعت و نیم حرف بزنم.
محمد محسن رفیعی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن تبریک به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار شعار سی‌و‌یکمین دوره هفته کتاب را «آینده خواندنی است» ذکر کرد و گفت: برنامه‌های متعددی شامل 600 برنامه برای این هفته از 23 تا 30 آبان‌ماه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی در سراسر استان تدارک دیده شده است.
وی یکی از اهم برنامه های هفته کتاب امسال و هم چنین مصوبات جلسه انجمن کتابخانه های استان و دستور استاندار را افتتاح کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ برشمرد .
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن ارائه گزارش مختصری از وضعیت کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: ه در شهرستان زارچ 4 باب کتابخانه وجود دارد؛ به‌عبارتی در ازای هر 5 هزار و 745 نفر، یک کتابخانه در این شهرستان داریم.
وی در ادامه با تشریح وضعیت منابع در کتابخانه‌های شهرستان زارچ گفت: بالغ بر 61 هزار و 325 جلد کتاب یعنی به ازای هر نفر در این شهرستان 6/2 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.
محمد محسن رفیعی با اشاره به زیربنای 2هزار و 296 مترمربعی کتابخانه‌های عمومی شهرستان زارچ، تصریح کرد: درشهرستان زارچ به ازای هر 100 نفر 10.81 مترمربع زیربنای کتابخانه‌ای وجود دارد.170 نفر خبر داد و با بیان این که سالانه 44هزار و 663 کتاب در این شهرستان به امانت داده می‌‎شود، گفت: هر عضو به طور متوسط 14 کتاب در سال امانت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار