وزیر کشور:
وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد کشور نیاز به تحولات جدی دارد گفت: برای رسیدن به این قله نیاز به همت بیشتر و همکاری کارآفرینان اقتصادی است.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ 30 November 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احمد وحیدی، پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی یزد با تاکید بر اینکه امروز در کشور ما جهاد اقتصادی در حال رخ دادن است، اظهار کرد: فعالیت‌های اقتصادی کارآفرینان بی‌شک نقشی موثر در در رشد و ارتقا جایگاه کشور دارد.

وی بیان کرد: برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، قله ای در نظر گرفته شده که برای رسیدن به این قله نیاز به همت بیشتر و همکاری کارآفرینان اقتصادی است زیرا در حوزه اقتصاد نیز باید تحولات جدی در کشور رخ دهد.

وحیدی با بیان اینکه امیدوار به تحقق تغییرات مثبت در حوزه اقتصادی هستیم، افزود: این امیدواری به واسطه توسعه علمی و توسعه دانش بنیان ها به وجود آمده و از آنجا که خودباوری در میان جوانان بیشتر شده، امید به آینده ای بهتر وجود دارد.

وزیر کشور یادآور شد: مردمی سازی اقتصاد، رمز موفقیت اقتصاد کشور است و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ گرچه با مشکلاتی همراه بود اما توانست در این زمینه تحول ایجاد کند و به مردمی سازی اقتصاد کمک شد.

وحیدی یکی از موضوعات تحولی در اقتصاد را زنجیره ارزش ذکر کرد و ادامه داد: اگر برای یک کار زنجیره ارزش تعریف نشود و ابتدا و انتهای کار مشخص نشود به موفقیت می رسیم اما با حوادث کوچک، اصل کار زیر سوال می رود و این موضوع باید در تمام زمینه و رسته ها تعریف شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان یزد اظهار کرد: ۲۰ هزار گردشگر برای استانی نظیر یزد با این همه اثر میراثی و جاذبه طبیعی و ثبت جهانی بافت تاریخی، بسیار کم است و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

وی افزود: از آنجا که گردشگری می تواند تحولی جدی در حوزه اقتصاد ایفا کند، باید زنجیره ارزش در این بخش نیز تعریف و ایجاد شود.

وحیدی با اشاره به اینکه یزد را به «قنات و قنوت و قناعت» می شناسند، عنوان کرد: این ویژگی های یزدی ها می تواند پیشران بسیاری از موضوعات مثل بهره‌وری شود و سفیر و پیام رسان هویت ملی باشد.

وزیر کشور خطاب به استاندار یزد عنوان کرد: تحول باید توسط خود مدیران استان صورت گیرد و در این زمینه مشخص کنید که برای رسیدن به اهداف مشخص شده و ارزش افزوده ظرفیت های موجود در استان یزد نیاز به چه اختیاراتی دارید و با نگاه رئیس جمهور مطمئن باشید این اختیارات به شما تعلق می گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار