استاندار یزد:
استاندار یزد با بیان اینکه ظرفیت عملکردی مناسبی برای جذب نخبگان در استان ایجاد شده است، گفت: با توجه به عدم نیاز این ظرفیت به آزمون استخدامی، معاونت نیروی انسانی استانداری و دفتر نخبگان استان پیگیری این مهم را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۲ 01 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان به ریاست استاندار و به منظور تحلیل وضعیت نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان و بررسی وضعیت اجرای طرح «شهید زین‌الدین» برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، موضوع اصلی شورای راهبری توسعه مدیریت را «منابع انسانی» دانست و اظهار کرد:  تمام مباحث مربوط به مدیریت عملکرد سازمانی و بهره‌وری نیروی انسانی جزو جلسات مهم این شوراست که توجه کمتری به آن شده است.
 
وی از مسئله نیروی انسانی کارآمد به عنوان مهمترین مشکل و چالش در مدیریت استان طی دو سال اخیر نام برد و گفت: با برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، معتقد، دارای وجدان کاری، دانش نظری و تجربی، مهارت و مدیریت می توان تحول بزرگی را رقم زد.
 
مهران فاطمی در همین راستا ادامه داد: حتی با وجود داشتن بیشترین منابع و اختیارات، در صورت فقدان یک تیم منسجم، کارآمد، قوی و با انگیزه دچار مشکل خواهیم شد.
 
وی در ادامه خسارت های ناترازی نیروی انسانی را نسبت به ناترازی‌ انرژی، بانک‌ها و... بیشتر و جبران ناپذیرتر عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال ناترازی در تامین معلم، باعث مشلات فراوانی در حوزه آموزش و پرورش خواهد شد.
 
استاندار یزد بر لزوم تلاش بیشتر مدیران دستگاه‌ها جهت تامین اعتبارات تعلق گرفته در قالب طرح شهید زین الدین، از منابع داخلی وزارتخانه‌های مربوطه تاکید کرد و از تشکیل پرونده ترک فعل برای مدیران کم‌کار در این حوزه خبر داد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از مدیر و پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان به دلیل پیگیری مصوبات و اجرای دستورات در راستای افزایش بهره‌وری و نیز پیاده سازی نظام مدیریت عملکرد سازمانی تقدیر کرد.

عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه بحث مدیریت عملکرد سازمانی باید برای تمام دستگاه‌ها مهم باشد، تصریح کرد: در جلسات آتی شورای راهبری توسعه مدیریت استان وضعیت نیروی انسانی هر دستگاه به صورت جداگانه بررسی خواهد شد
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی مجموعه شهرداری توسط دانشگاه یزد، گفت: بر اساس مجوزهای گذشته مسئله بسیار مهم تأمین نیروی انسانی آتش نشانی دنبال خواهد شد.
 
وی در پایان با بیان اینکه ظرفیت عملکردی مناسبی برای جذب نخبگان در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم نیاز این ظرفیت به آزمون استخدامی، معاونت نیروی انسانی استانداری و دفتر نخبگان استان پیگیری این مهم را در دستور کار قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار