مدیرعامل شرکت صنایع قائم آلوم‌نور شهر مامونیه از راه اندازی خط تولید ماشین‌های برقی در این واحد صنعتی خبردادو گفت: این اولین شرکت تولید کننده اتوبوس برقی با تایید استاندارد در کشور است.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 14 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمدیگانه اظهار داشت:در ابتدا این واحد صنعتی به تولید آلومینیوم اختصاص داشت و با سیاست‌های اتخاذ شده این ظرفیت با تغییر تولید به مونتاژ و تولید ماشین‌های برقی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سه کارخانه در کشور ماشین‌برقی تولید می‌کنند، گفت: برای تامین قطعات این ماشین‌ها با یک شرکت چینی با صادرات ماشین برقی به ۶۰ کشور، همکاری می‌شود که مورد تایید استاندارد اروپا است.

مدیرعامل شرکت افزود: طبق قرارداد با شهرداری تهران ۵۵۰ دستگاه اتوبوس برقی باید به این مرکز تحویل داده شود که البته تمایل به واردات نیز در این شهرداری وجود دارد.

یگانه ادامه داد: سرمایه‌گذاری راه‌اندازی این خط تولید، پنج هزار میلیارد ریال است و در کنار تولید اتوبوس‌های برقی برنامه تولید موتورسیکلت نیز در نظر گرفته شده است.

او افزود: تفاوت اتوبوس برقی که در این واحد تولید می‌شود با دیگر نمونه‌های مشابه در جنس بدنه است، به دلیل استفاده از آلومینیوم به جای فولاد در بدنه، عمر این اتوبوس‌ها ۲ برابر دیگر تولیدات مشابه است.

مدیرعامل شرکت صنایع تاکید کرد: جایگزین شدن اتوبوس‌های برقی باتوجه به مشکل آلودگی هوا یک نقطه عطف محسوب می‌شود که البته برای تحقق این مهم نیاز است سازمان استاندارد جهت صدور تاییدیه و پلیس راهور جهت شماره‌گذاری پلاک همکاری داشته باشند.

بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در مناطق مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند، این استان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین مرکز صنعت کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار