فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان با تاکید بر معرفی ابعاد شخصیت زنان نقش‌آفرین در دوران انقلاب اسلامی، گفت: امروز که ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد نقش زنان در پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی به‌صورت برجسته خودنمایی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 16 January 2024

تابناک خوزستان: سردار حسن شاهوار پور، امروز، ۲۶ دی‌ماه در یادواره ۱۶۵۴ بانوی شهید این استان که در تالار امام خامنه‌ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت «إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱستَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ ٱلمَلَـٰٓئِکَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحزَنُواْ وَأَبشِرُواْ بِٱلجَنَّةِ ٱلَّتِی کُنتُمۡ تُوعَدُونَ؛ آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند و مژده دهند که دیگر هیچ ترسی از وقایع آینده و حزن و اندوهی از گذشته خود نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که انبیا وعده دادند بشارت باد» و گرامیداشت یاد شهدای استان به‌ویژه شهدای زن، شهدای مظلوم غزه و شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: از حضور یکایک مادران و همسران شهدا و فرزندان شهدا و مهمانان این برنامه از سراسر استان تشکر می‌کنم؛ میزبان اصلی شما در این برنامه خود شهدا هستند.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در دوران انقلاب اسلامی، نقشی است که مادران، خواهران و زنان جامعه ایران اسلامی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا می‌کنند. ما صرفاً به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اکتفا نمی‌کنیم بلکه خدمات زنان این مرز و بوم در سوابق این کشور، منزلت و جایگاه ویژه دارد.

شاهوارپور گفت: امروز که ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، نقش زنان در پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی به‌صورت برجسته خودنمایی می‌کند. از این‌رو، ابعاد شخصیت این زنان نقش‌آفرین باید بیان شود.

فرمانده سپاه خوزستان با تأکید بر بیان ابعاد مختلف نقش‌آفرینی بانوان اظهار کرد: همواره باید کمک کنیم این نقش برجسته باشد و به بهانه‌های مختلف از جمله گرامیداشت یاد شهدای زن به تبیین این نقش بپردازیم. این بانوان الگوهای حقیقی هستند که می‌توانند در عاقبت به‌خیری و ارتقای شخصیت زن مسلمان مؤثر باشند.

وی گفت: انقلاب اسلامی یک جریان نوپدید در مقابل مکاتب مادی غربی و شرقی بود که بُعد انسانی انسان را روز به روز به مذلت کشاندند. انقلاب اسلامی با تأکید بر ابعاد انسانی و روحانی انسان، یک علامت سؤال جدی در مقابل این مکاتب قرار دارد.‌ انقلاب اسلامی، انسانی را به صحنه آورد که تا بی‌نهایت می‌تواند به سمت کمال حرکت کند.

شاهوارپور با اشاره به تفاوت زن در دوره قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن، بیان کرد: خداوند در بُعد معنوی تفاوتی بین زن و مرد قرار نداده است. آنچه باید ارتقا پیدا کند همین بعد روحانی و معنوی است. ارتقای ابعاد انسانی، زن و مرد ندارد.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی یک مبارزه نرم، جدی و بی‌بدیل و برجسته است، گفت: علی‌رغم مرارت‌ها و شکنجه‌ها، زنان فرهیخته، مبارز و توانمندی داریم که در مکتب امام راحل نقش‌آفرینی کردند و به تقویت این حرکت کمک کردند. اگر زنان نبودند این پیروزی به این سرعت اتفاق نمی‌افتاد.

وی ادامه داد: زنان، نقش اصلی و مستقیم در پیروزی انقلاب بازی می‌کنند؛ گاه با تشویق همسران و فرزندان برای مبارزه و گاه با حضور مستقیم در صف مبارزه. یکی از این بانوان خانم دباغ، بانوی برجسته انقلابی است که پا به پای امام خمینی(ره) سختی‌های مهاجرت را می‌پذیرد. در استان خوزستان هم می‌توان از مادر شهید علم‌الهدی یاد کرد که خانواده خود و جامعه اطراف خویش را برای دفاع از کشور بسیج می‌کند. مادران شهدای ما هنوز با همان انرژی در صحنه حضور دارند. مادران دو شهید، سه شهید و چهار شهید، اسوه‌هایی هستند که نقش‌آفرینی آن‌ها جز با تأسی به حضرت زهرا(س) میسر نیست.

شاهوارپور با بیان اینکه این جبهه در ادامه حرکت خود با حضور زنان مسلمان به‌ویژه ایران تقویت می‌شود، گفت: در انقلاب صنعتی اروپا ما با مسخ شخصیت زن به‌عنوان نیروی کار ارزان مواجهیم. جریان صنعتی شدن، زن را به‌عنوان یک ابزار در اختیار صنعت قرار داد و این فاجعه است. این روند مسخ انسان با محوریت زنان برای خود آنها غیرقابل کنترل شده و خود غربی‌ها از این حرکت به شدت نگران هستند. مسخ خانواده و جامعه یک تهدید جدی است.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان بیان کرد: ما از اینکه زن برود و در جنگ سخت شرکت کند، استقبال نمی‌کنیم. این سنگر آخر است و اگر چاره‌ای نبود، چنانکه در روزهای اول جنگ در مواقعی پیش آمده است که زن مکتبی شیعه علی‌رغم محدودیت‌هایی که داشت تفنگ به دست گرفت و با دشمن جنگید. بخشی از شهدای زن ما این‌طور شهید شدند. برخی نیز در پشت جبهه و در حین خدمت‌رسانی به رزمندگان شهید شدند. برخی خواهران ما در بیمارستان‌های خط مقدم در حال خدمت به مجروحان به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: در کنار این رشادت‌ها، مجاهدت و تلاش مادران و همسران در حسینیه‌ها و مساجد در پشتیبانی از جبهه‌ها و تشویق برادران و همسران خود برای حضور در جبهه‌ها نیز نقش بی‌بدیلی است. در دوران جنگ تحمیلی خانواده‌هایی بودند که تنها یک فرزند داشتند که تصمیم می‌گرفت به جبهه برود. در این شرایط این مادر بود که به او اذن رفتن می‌داد و این‌چنین از مرزهای این مرز و بوم دفاع کردند.

شاهوارپور گفت: زنان ایرانی همچنان رهرو راه شهیدان هستند و در جبهه مقاومت ایستاده‌اند؛ چنانکه دیدیم مدافعان در صحنه دفاع از حرم با تشویق مادران و همسران در جبهه جنگ با دشمن حضور پیدا کردند. در دوران همه‌گیری بیماری کرونا خواهران ما فداکارانه در عرصه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها کفایت نمی‌کند و باید کارهای ماندگاری در نشان دادن این زیبایی‌ها و وصف رشادت زنان تهیه شود، افزود: در فتنه سال گذشته یکی از اهداف اصلی دشمن، اقدام علیه زنان بود چون دشمن می‌داند زنان ما فرصت‌های نظام هستند. باید نسبت به تهدید دشمن علیه زنان مراقب باشیم.
شاهوارپور بیان کرد: یکی از رویکردهای این همایش، حمایت و دفاع از مردم فلسطین است که به خاک ‌و خون کشیده شدند و اسرائیل جنایت‌کار و آمریکا را برای این جنایت‌ها محکوم می‌کنیم. بیش از ۹۷ درصد دنیا طرفدار مردم فلسطین و علیه آمریکای جنایتکار هستند.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان در پایان با بیان اینکه زنان همچنان در صحنه انقلاب اسلامی حضور دارند و انتخابات یکی از این عرصه‌ها است، گفت: انتخابات صحنه مبارزه‌جویانه علیه دشمن است. اولویت اول ما در انتخابات پیش رو، حضور و مشارکت در صحنه انتخابات است و این تکلیفی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده‌اند.‌

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار