در بازه ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه؛
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان ۱۲۴ نفر بوده‌اند که دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان و ترکمنستان هستند که این بخش ۲۹.۱۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹ 20 March 2024

ولی جهانی عصر امروز، ۲۸ اسفندماه در گفت‌وگو با خبرنگارتابناک گیلان در خصوص گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان طی روزهای ۲۴ الی ۲۷ اسفندماه، اظهار کرد: همزمان با آغاز اجرای طرح نوروزی در استان ۲۲۰ هزار و ۷۹ خودرو وسایل نقلیه وارد استان و ۱۸۷ هزار و ۵۷۱ خودرو خارج شده که شاهد کاهش ۱۴.۸۴ درصدی در ورود خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۵۳ هزار و یک نفر مسافر از مرزهای زمینی و هوایی وارد استان شده‌اند، افزود: در این مدت یک میلیون و ۱۱ هزار و ۹۲۶ مسافر از استان خارج شده‌اند که در بخش ورودی شاهد ۱۰.۰۷ درصدی ورود مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ۱۲۷ هزار و ۷۶۸ نفرشب مسافر در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان اقامت داشتند و این بخش هم کاهش ۵.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

جهانی با بیان اینکه درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل ۲۳.۷۰ درصدی است، تصریح کرد: گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان ۱۲۴ نفر بوده که دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان و ترکمنستان است که این بخش ۲۹.۱۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۶۹ بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری انجام گرفته است که در پی بازدیدهای نظارتی ۳۲ بازدید عادی، ۲۹ مورد تشویق، ۷ مورد تذکر و ۱ مورد اخطار کتبی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بیان کرد: بازدیدکنندگان از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری ۱۵۰۶۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۳۸ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار