مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از آمادگی کامل هلال‌احمر در اربعین حسینی خبر داد و گفت: 14 پایگاه هلال‌احمر در جاده‌های مواصلاتی کرمانشاه-ایلام به صورت شبانه روزی برای پوشش امدادی ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 22 November 2015
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از آمادگی کامل هلال‌احمر در اربعین حسینی خبر داد و گفت: 14 پایگاه هلال‌احمر در جاده‌های مواصلاتی کرمانشاه-ایلام به صورت شبانه روزی برای پوشش امدادی ایجاد شده است.

کاووس محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته بیش از پنج هزار نفر از عزاداران و زائران ابا عبدالله الحسین در اماکنی که از پیش تعیین شده بود، اسکان داده شدند.

وی به آمادگی کامل نیروهای عملیاتی برای پوشش امدادی مراسم اربعین در سراسر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود که هم در امر مدیریت زمان و هم کاهش سرعت در امدادرسانی به خوبی عمل شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به احتمال سنگین شدن بار ترافیکی در جاده‌های استان در این ایام اشاره کرد و افزود: در همین راستا در هر پایگاه جاده‌ای ثابت دو دستگاه موتور و آمبولانس و همچنین دو نفر امدادگر برای حضور در حوادث احتمالی تا رسیدن نیروهای عملیاتی در نظر گرفته شده است.

محمودی با بیان اینکه مسیر اصلی تردد زائران در استان محور کنگاور به کرمانشاه و از آن پس به شهرستان‌های هم مرز با استان ایلام یعنی اسلام‌آباد و گیلانغرب است، گفت: برنامه‌ریزی کامل برای آمادگی دیگر نیروهای عملیاتی در سطح شعب و پایگاه‌های استان صورت گرفته است.

استقرار 14 پایگاه هلال احمر در جاده مواصلاتی کرمانشاه-ایلام

وی پایگاه‌های آماده برای ارائه خدمات رسانی در مسیرهای مذکور را 14 مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد هشت پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار با حضور بیش از 50 نفر نجاتگر به صورت شبانه روز در گردنه مرصاد آماده ارائه خدمات و پوشش امدادی جاده‌های مواصلاتی تا استان ایلام خواهند بود.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، 15 دستگاه آمبولانس و ست نجات، 15 دستگاه خودرو کمک‌دار و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه یک تیم عملیاتی پنج نفره نیز در گردنه مرصاد برای ارائه پوشش امدادی مستقر خواهند بود.

ارائه خدمات به زوار اربعین در 70 مکان با مدیریت هلال احمر

محمودی از حضور جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ستاد اسکان خبر داد و بیان داشت: تمامی کارکنان ستادی و شعب در این ایام برای هرگونه پشتیبانی و امداد رسانی تا 15 آذر که پایان مراسم و برگشت زائران خواهد بود، در آماده باش کامل قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هلال احمر یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار در ستاد اسکان زائران در طول مسیر کنگاور تا گیلانغرب و اسلام‌آباد است، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در جلسات ستاد اسکان بیش از 70 مکان متشکل از ادارات، اماکن نظامی و دولتی، مساجد،حسینه‌ها، زینبیه‌ها، زائرسراهای مردمی و اردوگاه‌های فرهنگی با مدیریت جمعیت هلال احمر در راستای پذیرایی از زائران آماده ارائه خدمات خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار