گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد
دکتر خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد به همراه شهردار یاسوج دکتر جاوید و همچنین با حضور اصحاب رسانه از برخی پروژه های دردست ساخت شهر یاسوج بازدید کردند.
کد خبر: ۱۵۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 31 December 2015
دکتر خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد به همراه شهردار یاسوج دکتر جاوید و همچنین با حضور اصحاب رسانه از برخی پروژه های دردست ساخت شهر یاسوج بازدید کردند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،استاندار و شهردا یاسوج به همراه هیئت همراه از طرحهای زیر بازدید کردند:1پارک غدیر(بانوان)2پارک ولایت (تپه استانداری)3پل چهارم بشار(غیر هم سطح امام سجاد) 4تعریض خیابان جمهوری5پارک جنگلی یاسوج
پارک غدیر و پارک ولایت
اولین پروژه های مورد بازدید دو پروژه پارک غدیر(بانوان)و پارک ولایت(تپه استانداری بود که شهردار توضیحاتی داد و سپس استاندار پیشنهاداتی ارائه کرد.
دکتر جاوید در این بازدید گفت:پروژه احداث  پارک بانوان یاسوج پیشرفت خوبی داشته است و درختان آن خریداری شده و تا اسفندماه کار درختکاری آن به اتمام می رسد.ضمن اینکه تعبیه نرده برای کانال آبی که از پارک بانوان عبور میکند پیش بینی شده است وب ه زودی اجرایی  می شود. و درصدد هستم یک پیمانکار خوب پیداکنیم تا بقیه کارهای این پارک را انجام بدهد
شهردار درخصوص پارک ولایت (تپه استانداری)افزود:رینگ دورتادور و فضای سبزرا شهرداری اجراخواهد کرد ؛فضاهای عمده رو شهرداری کار کرده است و درختان این پارک هم خریداری شده است که تا پایان اسفند کار درخت کاری آن هم انجام خواهد شد.
دکتر جاویدافزود: قصد داریم در پارک ولایت  یک کاربری دیگر مثل کافی شاپ،برای رفاه حال مردم ایجاد کنیم.
استاندار کهگیلویه وبویر احمد هم در این بازدید گفت:بخشی از روند احداث پارک ولایت انجام شده، ضمن اینکه عملیات پارک جنگلی یاسوج به دلیل مسائل حقوقی متوقف شده است.
دکتر خادمی در این خصوص گفت:لازم است بخشی از کار اجرای فضای سبز پارکها به کارگزار بخش خصوصی واگذار بشود تا زودتر به بهره برداری برسد.
پل بشار3 و4
در بازدید از پروژه های پل بشار3 و 4 مهندس فرشادصادقی درخصوص پل چهارم بشار گفت:ارزش قرار داد این پل با پیمانکار 10میلیارد و  800میلون تومان است.
مدیر طرح مطالعات شهرداری در خصوص روند اجرلیی این پل افزود:3تا ازپایه های این پل در مراحل پایانی اجراست که تا پایان آبان سال 95 فاز یک پل تکمیل خواهد شد و تا الان 2 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که 20 تا 25 درصد پیشرفت ریالی و همین مقدار هم پیشرفت فیزیکی داشته است.
مهندس فرشاد صادقی در ادامه گفت: با بهره برداری از این پل (بشار4) ترافیک منطقه سروک اکبرآباد و خلف آباد حل می شود که با این پل بلوار رجاء مستقیمأ به سروک وصل می شود که باعث می شود از حجم بسیاری از ترافیک این مسیر کم شود.
دکترخادمی در خصوص این پروژه گفت:مبلغ 3 میلیارد و 100 میلیون برای پل بشار 4 اختصاص داده شده است که  2 میلیارد آن از محل اعتبارات ماده 180  و 1 میلیارد و 100 میلیون ازمحل اعتبارات استانی تامین اعتبار شده است.
پروژه تعریض خیابان جمهوری
دکتر جاویدشهرداریاسوج در بازدید از این پروژه گفت:اگر دادگاه همکاری کند زمینها وساختمانهای که درمسیر تعریض خیابان جمهوری هستند خریداری می شوند و ما بودجه برای خریداری این ملکها را داریم و به زودی تعریض این خیابان و دوطرفه شدن آن به پایان میرسد که با اتمام این پروژه  مشکل ترافیک خیابان فردوسی و مسیرهای منتهی به خیابان جمهوری حل میشود.
شهردار یاسوج تاکید کرد که ما بودجه خرید همه زمینها و ملکهایی را که در مسیر تعریض بلوار جمهوری است را داریم.
پروژه پارک جنگلی
پروژه پارک جنگلی از نظر جاوید یکی از مهمترین پروژه های استان است که باید توجه ویژه ای به آن شود.
دکتر جاوید در این بازدید گفت: مهمترین پروژه استان پارک جنگلی یاسوج است باظرفیت938هکتار که امیدواریم با بهره برداری از این پروژه هم در راستای ایجاد گردش گری و هم خدمات به مردم بتوانیم خدمت ویژه ای به استانمان بکنیم.
شهردار یاسوج گفت:ما میتوانیم جاده های دسترسی به پارک جنگلی را احداث کنیم ولی باید مشکل حقوقی آن حل با منابع طبیعی حل شود تا که مشکلی برای شهرداری پیش نیاید.
جاوید افزود مشکل حقوقی پارک جنگلی حل شود و به ما ابلاغ کنند سریعا جاده های دسترسی به پارک احداث خواهد شد.هر چند متأسفانه 15سال است که پروژه پارک جنگلی بخاطر مشکل حقوقی آن راکد مانده است.
دکتر جاوید  افزود:با توجه به رکود و تحریمهایی که درمملکت وجود دارد و اینکه اعتبارات دولتی کم رنگ بوده است، پروژه های خوبی درسطح استان از جمله پروژه های ذکر شده با کمک نهادهای مختلف در حال انجام است و با توجه به شروع به کار شورای اسلامی شهر  این پروژه ها  پیشرفت خوبی داشته اند و به نظ می رسد این پیشرفت ها مطلوب بوده است.
دکتر خادمی در ادامه این بازدید گفت:مجوز ساخت به هیچ دستگاهی در پارک جنگلی داده نشود.ما اگه میخواستیم مجوز به دستگاهی بدهیم قبلأ به دادکستری یا به سازمان انرژی اتمی برای ساخت و ساز در پارک جنگلی را می دادیم ولی این کار را نکردیم.پارک جنگلی باید عمومی باشد و همه از این پارک استفاده کنند.
دکترخادمی افزود:ظرف یک هفته مشکل پارک جنگلی حل شود و این پروژه برا مصوب شدن به شورای برنامه ریزی بیاید
دکتر خادمی گفت: پروژه های ذکر شده درسطح استان مهم هستند و اگر این پروژه ها را اجرا نکنیم به آیندگان بدهکاریم.
دکتر خادمی افزود:به پایان رسیدن این پروژه ها با بخش دولتی کار مشکلی است. این پروژه ها باید با تلفیق منابع دولتی و بخش خصوصی زودتر و بهتر به بهره برداری برسند.
دکتر خادمی گفت:اگر این پروژه ها به بهره برداری نرسند، شهر ما دچار مشکلاتی خواهد شد لذا همه نهادها به دنبال این هستیم که هرچه زودتر این طرحها را به بهره برداری برسانیم.

گزارش و عکس:جهان مهر

به کانال تلگرام تابناک کهگیلویه وبویراحمد بپیوندید


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار