رئیس بیمارستان امام خمینی ساری
رئیس بیمارستان امام خمینی ساری جزئیات انجام نخستین پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی شده را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۶۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 25 January 2016
به گزارش تابناک مازندران،میثاق شفیع‌زاده به انجام عمل پیوند کلیه از بیماری مرگ مغزی شده برای نخستین‌بار در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ساری اشاره کرد و اظهار داشت: این عمل پیوند برای نخستین‌بار با همت اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با همکاری پرسنل این مرکز آموزشی درمانی با موفقیت انجام شد.

وی تصریح کرد: بیماری مرگ مغزی شده از بیمارستان رازی قائم‌شهر به این مرکز درمانی برای برداشتن کلیه و کبد منتقل شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: کبد و کلیه این بیمار قابل استفاده برای دیگر بیماران در انتظار پیوند بود که یکی از کلیه‌ها در ساری و دیگر کلیه و کبد برای پیوند به شیراز منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: بیمار مرگ مغزی شده ساعت یک بامداد برای انتقال کلیه به این مرکز منتقل شد که با حضور سه نفر از پزشکان فوق تخصص این پیوند با موفقیت انجام شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری ادامه داد: کلیه خارج‌شده از بیمار مرگ مغزی به بدن بیماری که از قبل به دلیل فشار خون دچار نارسایی کلیه بود اهدا شد.

شفیع‌زاده با اشاره به تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای راه‌اندازی مرکز پیوند در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: به دلیل حمایت‌های رئیس دانشگاه مرکز پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی ساری راه‌اندازی شد.

این مسئول درباره میزان تجربه اعضای هیئت علمی بیمارستان برای انجام عمل پیوند کلیه، گفت: نزدیک به یک سال است که مرکز پیوند کلیه در این مرکز آموزشی درمانی راه‌اندازی شد و بیش از 15 پیوند کلیه از بیماران سالم انجام شد.

شفیع‌زاده درباره امکانات این مرکز آموزشی درمانی برای انجام عمل پیوند کلیه، ادامه داد: پرسنل بخش پیوند مراقبت‌های ویژه آموزش دیده‌اند، آزمایشگاه‌های این مرکز و کارشناسان نیز دوره‌های پیوند را با موفقیت به اتمام رساندند و تاکنون همه پیوندها موفقیت‌آمیز بود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ساری به تهیه لیست بیماران در انتظار دریافت پیوند کلیه اشاره کرد و گفت: مرکز پیوند کلیه در کلینیک مرحوم مصطفویان راه‌اندازی شد و اطلاعات بیماران نیاز به پیوند کلیه در این مرکز جمع‌آوری می‌شود.

وی در پایان از برنامه‌ریزی بلندمدت این مرکز آموزشی درمانی برای انجام عمل پیوند سایر اعضای بدن نیز خبر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار