مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان، از ممنوعیت جابجایی مسافران نوروزی با وسایط نقلیه درون شهری درجاده های این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 29 February 2016
ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به کارگیری وسایط نقلیه مسافر بری درون شهری توسط ادارات دولتی، سایر دستگاه ها و ارگان ها در جابجایی مسافران نوروزی ممنوع است.
وی اظهار کرد: بر این اساس حتی ناوگان دولتی حق جابه جایی مسافر در قالب کاروان راهیان نور را هم ندارند.
دست نشان با تاکید بر نظارت ظرفیت مجاز وسایط نقلیه مسافربری در مدت اجرای طرح نوروزی، افزود: حمل بارهای تجاری توسط وسایل نقلیه مسافربری نیز با هدف تامین امنیت مسافران ممنوع است. 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان، اجرای طرح کنترل نامحسوس حمل و نقل جاده ای در ایام تعطیلات نوروز را از جمله اقدامات مهم ذکر کرد.
وی اظهار کرد: آمادگی سیستم های ITS (حمل و نقل هوشمند)، دوربین های ثبت و کنترل سرعت، تردد شمار، ثبت تخلفات در محورهای استان از دیگر اقدامات این بخش است.
دست نشان افزود: اعلام پیام های ترافیکی و توصیه های ایمنی برای استفاده کنندگان از راه ها در مدت اجرای طرح نوروزی از دیگر اقداماتی است که در ایام نوروز برای رفاه حال مسافران پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: رانندگان باید علاوه بر رعایت ضوابط ایمنی حمل مسافر با ناوگان عمومی تجهیزات ایمنی از قبیل وسایل گرمایشی، زنجیرچرخ، برگ معاینه فنی معتبر، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه و مثلث شبرنگ را به همراه داشته باشند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان به وضعیت شرکت های مسافربری این استان اشاره کرد و گفت : هم اکنون 37شرکت حمل و نقل مسافربری با در اختیار داشتن 871 دستگاه ناوگان مسافربری، شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری به گروه های هدف خدمات ارائه می دهد.
دست نشان ابراز کرد: 123 دستگاه اتوبوس ویژه و 54 دستگاه اتوبوس vip درسیستم حمل و نقل مسافر در این استان فعالیت دارند که عمرمتوسط ناوگان vip استان سه سال و عمر متوسط اتوبوس های ویژه بیش از هشت سال است.
هم اکنون سه پایانه مسافربری در شهرهای زنجان، ابهر و هیدج مشغول به فعالیت هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار