مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از صدور مجوز ساخت 14 هتل یک تا پنج ستاره در استان خبر داد و گفت: در سال‌جاری 9 هتل در استان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۲۰۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷ 25 March 2016

به گزارش تابناک تبریز از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، فرزین حق‌پرست اظهار داشت: 9 هتل در حال ساخت هستند که با بهره‌برداری از این هتل‌ها در سال جاری، دو هزار تخت به ظرفیت اقامت هتل‌های استان اضافه می‌شود.

وی ظرفیت هتل‌های استان را 8 هزار تخت اعلام کرد و افزود: در صورت بهره‌برداری از این هتل‌ها ظرفیت تخت‌های استان به 10 هزار تخت خواهد رسید.

حق‌پرست گفت: از 9 هتل در حال ساخت در استان سه هتل در تبریز و بقیه در سایر شهرهای استان به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی اظهار داشت: پنج هتل از 14 هتل یاد شده پنج ستاره، دو هتل چهار ستاره و هفت هتل یک تا سه ستاره هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اشاره به آمار بازدید گردشگران نوروزی از آثار تاریخی استان یادآور شد: از 27 اسفند سال گذشته تا 5 فروردین، 56 هزار نفر از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی دیدن کرده‌اند.

حق‌پرست همچنین از اشغال 60 درصدی هتل‌های استان با میزان اقامت 17 هزار و 600 نفر در روزهای سپری شده از تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: 11 هزار و 507 نفر هم در مهمان‌پذیرها و 9 هزار و 509 نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش اسکان یافته‌اند.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 گفت: پس از این انتخاب شورای سیاست‌گذاری در استان تشکیل شده است و در جلسات این شورا مشکلات و کمبودهای موجود بررسی می‌شود تا با شایستگی به استقبال تبریز 2018 برویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار