از متن تا حاشیه های شورا
سومین جلسه شورای شهر تبریز در سال جدید در غایب شهین باهر,حضرتی,شیری آذر و خانم خاماچی در محل عمارت شهرداری تبریز برگزار گردید.
کد خبر: ۲۱۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 24 April 2016
عابدزاده جلسه را با  چند روایت در مورد اهمیت شاد کردن مومنان شروع کرد.
رئیس شورای شهر وفات حضرت زینب, شیر زن کربلا را تسلیت عرض کرده و افزود:شورا ها در چهار دوره که مشغول به کار هستند در حالی که با فراز و فرود های هم داشته اند که با افزودن  تجربه هایی  روز به روز  وضع شوراها ارتقا می یابد و ما باید بعنوان میراث دارشهر اولین ها تلاش بیشتر برای رضایت مندی مردم بکنیم.
دبیری پیشاپیش روز خلیج فارس و روز شوراها و روز جهانی کارگر  را تبریک گفت و افزود:از مردم می خواهیم به صورت حداکثری در انتخابات روز جمعه شرکت کنند و به افراد شایسته و مصلح  رای دهند.
دبیری خبری مبنی بر نصب سیستم نرم افزاری  جدید که رای ها را بصورت الکترونیک ثبت می شود را اعلام کرد و تصریح کرد : از این پس با وجود این نرم افزار مدیریت جلسه منظم تر از قبل خواهد بود.  

اولین نطق پیش از دستور را استاد خاماچی با  تشکر از شهردار تبریز و شورا آغاز کرد.
خاماچی در مورد انتخاب تبریز در سال 2018 بعنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام اذعان داشت:درست که خیلی از خبرنگاران و روزنامه نگاران در مورد این موضوع قلم می زنند و جلساتی نیز برگزار می شود ولی پیشرفتی هنوز در عمل مشاهده نمی شود.
خاماچی خطاب به دبیری گفت:باید جلسات متمادی و متوالی  برای 2018 بصورت متمرکز با همه ی نهادهای مربوطه انجام گیرد که  تا در 2018 شرمنده گردشگران خارجی نشویم..
این عضو شورای شهر افزود:ترافیک مشکل اصلی تبریز است و  هم برای امروز و هم برای سالی که گردشگران وارد شهر ما می شوند و مجدد مثل جلسات قبل طرح زوج و فرد را برای کم کردن ترافیک پیشنهاد داد.
خاماچی اظهار داشت:تبریز 2018 شوخی نیست و شهر را باید به حالت زنده و آماده برای میمهانان در بیاوریم و مواظب باشیم  قبل از رسیدن مسافران 2018 حداقل هتل و جای برای اقامت  مسافران آماده کنیم و آبروی شهر را حفظ کنیم.
خاماچی اذعان داشت:در خیلی از موارد نبود مدیریت واحد شهری باعث  میشود هر روز خیابان ها کنده شود و بیت المال اسراف شود وی در این باره سوالی را هم مطرح کرد: چرا تبریز مدیریت واحد شهری مثل اصفهان و شیراز ندارد؟؟

خاماچی در مورد تکریم ارباب رجوع در شهرداری گفت:باید در شهرداری کارهای برای بهبود وضع تکریم مراجعان انجام گیرد که تا ارباب رجوع ها بعد از خروج از شهرداری در زیر زبان خود بد و بیراه نثار شهرداری نکند!
و در ادامه جلسه مدبر- رییس کمیسیون حمل و نقل گزارشی از هفت ماه فعالیت کمسیون در صحن علنی شورا ارائه داد.
شهردار خطاب به امیرحقیان گفت:چارت سازمانی طبق ابلاغ  وزارت کشور و مصوبه سازمان برنامه ریزی کشور که از اول اردیبهشت اجراکرده ایم.این مورد را بعد از امضای معاونت عمرانی استانداری و  شهرداری تبریز و افراد ذیربط  و رونوشت آن را به شورای شهر فرستاده ایم.
و در این باره دبیری به نجفی گفت : مشکلی نیست این چارت دوباره به شورا ارسال گردد.
نجفی در جواب سوال امیر حقیان در مورد در خواست لیست کلیه پرسنل شهرداری  اذعان داشت:در خواست اینگونه اطلاعات از نظر قانونی صحیح نیست و اعضای شورا باید اطلاعات و داده ها را بصورت موردی از شهرداری بخواهند ولی اگر کل شورا بصورت کلان اطلاعات را خواسته باشند,مغایرتی با قانون ندارد.
شهردار تبریز در ادامه گفت :  من خوشحالم با متخلفان برخورد و باید  هرروز با متخلف برخورد شود و متخلف نباید آرامش و شب و روز داشته باشد  اما در برخورد نیز مراقب شیوه باشیم.

  تبریز یک هویت و  وجه بین المللی یافته است
نجفی تشریح کرد: افتخار کنید که شهرداری تبریز در ۲ سال پیش، ۳۲۰۰ نفر را در پروژه ها اشتغال به کار کرده است و شهرداری تبریز قطع به یقین در کاهش نرخ بیکاری دو سال اخیر نقش مثبت ایفا کرده است .
در شهر تبریز هیچ کس گرسنه نمی خوابد و تبریز معتادان متجاهر خیابانی وجود ندارد چرا به همت شورای شهر و شهرداری تبریز پروژه ی برای اسکان 1600 معتاد در تبریز ساخته ایم.


چمنی  با تبریک هفته جهانی کارگر و یاد آوری  مرحله دوم انتخابات از مردم خواست حضور حداکثری در این انتخابات داشته باشند و افزود:برای جذب حداکثری سرمایه گذار ما نیاز به ثبات داریم و تشریح کرد: پیش نیاز سرمایه گذاری ثبات است
وی تصریح کرد:برخی ها شایعه ناجوانمردانه پخش می کنند که از مسولین می خواهیم که پیگیر این قبیل شایعات بی اساس باشند .
این عضو شورا اذعان داشت:در شهر ما هیچ مشکلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد و شورا و شهردای تبریز تسهیلات و تخفیف های زیادی برای سرمایه گذاران اعطا می کند
وی از در تشریح تسهیلات به سرمایه گذاران گفت:سرمایه گذارانی که در مجتمع های تجاری_تفریحی بیش از 30 هزار متر مربع تاسیس کنند به ازای هر 10 هزار متر مربع,یک درصد از عوارض آنها کاسته می شود
چمنی در مورد توضیح شرایط سرمایه گذاری واقعی گفت:رزومه کاری و سوابق اجرایی قبل از اعطای تسهیلات باید مورد مطالعه قرار گیرد.
ریس کمسیون سرمایه گذاری در گزارش عملکرد این کیمسیون گفت:در سال 93  ,3 هزار میلیارد در پروژهای از قبیل دهکده سلامت و برج شهران,125 واحدی عارف و پارکینگ های مختلفی در مناطق متعدد شهری انجام شده است.
وی درمورد پروژهای سرمایه گذاری 94 گفت:پروژهای مانند پارک بزرگ ولیعصر و فاز دوم تجارت جهانی و مجتمع تجاری ولیعصر و افزایش محدوده بازسازی گلستان از 9 بلوک به 21 صورت گرفته است
.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :