مدير كل بهزيستي استان مازندران حمايت از كودكان و نوجوانان 30 محله آسيب پذير از نظر مسائل اجتماعي در استان خبرداد و گفت : اين برنامه در راستاي پيشگيري و مقابله با معضل خانمانسوز اعتياد امسال در استان اجرا مي شود .
کد خبر: ۲۱۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 26 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، سيد سعيد آرام افزود : آموزش و آشنايي با مواد مخدر ، حمايت مالي و اقتصادي از جمله برنامه هايي است كه با اين طرح اجرايي و پيگيري مي شود. 


مدير كل بهزيستي مازندران از مناطق آسيب پذير كه غالبا افرادي با سطح درآمد و تحصيلات پائين در آنها زندگي مي كنند بعنوان يكي از مهمترين كانون هاي فعاليت مافياي مواد مخدر نام برد .


وي افزود : كودكان و نوجوانان كه تاثير پذيري از گروه همسالان خود دارند زودتر مورد توجه و سواستفاده اين مافياي مواد مخدر هستند و بيشتر در معرض خطر قرار دارند . 


آرام گفت كه براي مقابله و پيشگيري از اعتياد برنامه حمايتي و آموزشي براي كودكان و نوجوانان اين مناطق به عنوان يكي از پيشنهادهاي كميته فرهنگي و پيشگيري از اعتياد ستادمبارزه با مواد مخدر مازندران ارائه و تصويب شد .


وي ادامه داد : طرح حمايت و آموزش كودكان و نوجوانان 30 محله آسيب پذير مازندران با مشاركت اداره كل بهزيستي ، دانشگاه علوم پزشكي ، سپاه و كميته امداد امام خميني اجرا مي شود . 


مدير كل بهزيستي مازندران به تعدادي از اين محلات آسيب پذير استان اشاره كرد و افزود : عباس آباد و مهرگان نكا ،نوبنياد ساري و سمنادشت قائمشهر از جمله اين محلات هستند كه قرار است برنامه هاي پيشگيري از اعتياد در آنها اجرا مي شود . 


كميته فرهنگي و پيشگيري يكي از پنج كميته ستاد مبارزه با موادمخدر استان مازندران است كه اداره كل بهزيستي استان به عنوان 
متولي اين كميته ، اخيرا 9 راهبرد و برنامه پيشنهادي براي مقابله با پيشگيري از اعتياد در سال جاري را ارائه كرد .


افزايش تعداد سازمان هاي مردم نهاد پيشگيري از اعتياد ، تهيه بانك اطلاعات محققان پيشگيري از اعتياد ، آموزش پيشگيري ازاعتياد براي نوجوانان، جوانان و زوج هاي جوان ، غربالگري و مداخله زودرس كودكان و خانواده با رفتار غير عادي و توسعه مشاركتهاي مردمي و پايگاه هاي بسيج براي مقابله و پيشگيري از اعتياد از جمله برنامه هاي اين كميته است.

استان مازندران حدود 3 ميليون و 200 هزارنفر جمعيت دارد و امارهاي غير رسمي حاكي از وجود 60 هزار معتاد در اين استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار