معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به منظور بررسی ابعاد مختلف شیوع بیماری تب برفکی در منطقه اهر و اتخاذ تصمیمات لازم برای مقابله با این بیماری، در سفری یک روزه به این شهرستان در نشست ستاد بحران حضور یافت.
کد خبر: ۲۲۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 09 May 2016
به گزارش تابناک تبریز،مهندس محمدصادق پورمهدی در این نشست که در فرمانداری اهر برگزار شد، بر لزوم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی روستاییان و دامداران منطقه تاکید و از اقدامات مسوولان محلی برای کنترل و مهار این بیماری از جمله تعطیل کردن بازار خرید و فروش دام قدردانی کرد.

وی از این بیماری به عنوان بحران محلی یاد کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها در مواقع بحران باید پای کار بیایند و فراتر از شرایط عادی و متناسب با ماهیت بحران اقدام کنند.

پورمهدی افزود: در ارتباط با مهار بیماری تب برفکی مسوولیت همه دستگاه‌ها به ویژه سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی مضاعف است و باید در کنار هم و با هماهنگی نسبت به رفع این مشکل اهتمام کنند و دهیاران منطقه هم موظف به همکاری هستند.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی در ادامه از تخصیص اعتبار دولتی برای مقابله با بیماری تب برفکی خبر داد و از فرماندار و مسوولان محلی خواست با تدوین گزارش های مستند و بر آورد خسارات وارده مراتب را به ستاد بحران کشور اعلام کنند.

وی همچنین ضرورت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به روستاییان درخصوص واکسیناسیون های فصلی و نیز اهمیت بیمه کردن احشام تاکید کرد.

پورمهدی اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های محلی ۶۰ هزار دوز واکسن گاوی و گوسفندی به استان اختصاص یافته که هم اکنون درحال توزیع در مناطق روستایی است.

وی همچنین خواستار مدیریت کوچ بهاره عشایر منطقه ارسباران شد و ضرورت ارایه آموزش های لازم به عشایر برای مقابله با بیماری تب برفکی را مورد تاکید قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار