قبل از انتخابات هیئت رییسه موقت مجلس نگارنده طی مطلبی تلویحا ذکر نموده بود که به احتمال قوی لاریجانی رییس مجلس خواهد بود. سپس در ادامه آن مطلب به محسنات این مفروض پرداخته شده بود.
کد خبر: ۲۳۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 30 May 2016
قبل از انتخابات هیئت رییسه موقت مجلس نگارنده طی مطلبی تلویحا ذکر نموده بود که به احتمال قوی لاریجانی رییس مجلس خواهد بود. سپس در ادامه آن مطلب به محسنات این مفروض پرداخته شده بود.
حال که نتیجه این اتخابات موقت آشکار شده است بد نیست چند نکته دیگر را معروض داریم.

لاریجانی لابی بلد

1-سیاست نه تنها عرصه اندیشه ها و جریان ها بلکه عرصه تاکتیتک ها و تکنیک ها نیز می باشد. آنچه لاریجانی را رئیس مجلس نمود لابی قوی وی بود که عارف چندان آشنایی ای با آن نداشت. البته همین لابی گری نیز بر مبنای شناخت از نمایندگان مختلف شهرستان ها و آشنایی با مسائل و مشکلات آنها نیز می باشد که عارف تبحری در این خصوص ندارد.

2-در این انتخابات برای اولین بار شاهد در هم گسستن مرزهای کلاسیک اصلاح طلبی و اصولگرایی بودیم. این درحالی است که برخی اصلاح طلبان توفیق لاریجانی را به مثابه شکست طیفی از داخل اصولگرایان تعبیر می کنند امری که صحیح است. چرا که عده ای از اصولگرایان معتقدند سگ مشایی شرف دارد به لاریجانی !

3-اینکه لاریجانی به کرسی ریاست رسید برای اصلاح طلبان فرصت مغتنمی است. چراکه اولا با رئیس شدن عارف اصلاح طلبان با معضلی بنام لاریجانی و اصولگرایان که علی القاعده در یک طیف قرار می گرفتند مواجه می شدند .امری که از عهده مدیریت عارف خارج بود. ثانیا روال چرخش مجلس نیز نیازمند مهارتهای شیخوخیتی است که عارف فاقد آن بود.

پزشکیان نایب رئیس می شود

4-با این اوصاف بهترین خبر برای استان های شمالغرب کشور نائب رئیسی پزشکیان بود. بسیاری از ناظران حضور پزشکیان در این تراز را به تنهایی برای پیشبرد بسیاری از برنامه های توسعه ای استان امری مفید می دانند. البته این بستگی به میزان کفایت و لیاقت مدیران استانی نیز دارد که تاکنون چندان رضایت بخش نبوده است.

5-پیام رهبر انقلاب بمناسبت اختتامیه مجلس نهم و دیدار سردار سلیمانی با فراکسیون ولایت تحت هدایت لاریجانی پالسهای مختلفی به فضای سیاسی ساتع نمود که همگی ریاست لاریجانی را می طلبید.

6-نیابد فریفته آمار و عکس های یادگاری کاندیداهای اصلاح طلبان باشیم. بعنوان مثال یکی از کاندیداهای سفارشی که از تهران به تبریز جلوس اجلاس نموده و منتخب گردید قبل از اینکه در لیست امید باشد ، به دیدار اصولگرایان رفته  و خواستار حضور خود در آن لیست شده بود که با جواب منفی مواجه شده و براحتی تغییر لیست و عقیده داد. بنابراین تحلیل آماری برای یافتن اصلاح طلبهای واقعی قبل از انتخابات هیئت رئیسه مجلس اشتباه از آب در آمد.
محسن رضازاده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
امیدواریم با توجه به اینکه اکثریتی در این مجلس نیست یاد بگیرید خرد جمعی را.
گذشت آنزمان که مطلقی وجود داشت خرد جمعی برای کل مملکت!
تکروی ممنوع!
تو پنداری این بنده خدا آقای لاریجانی رییس مجلس بدنیا آمده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :