با حضور وزیر نیرو:
عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تبریز صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر نیرو در چهار کیلومتری غرب تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۲۳۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 31 May 2016
به گزارش تابناک تبریز،مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی این طرح با حضور مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو، دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، دکتر کلانتری مجری طرح احیای دریاچه ارومیه، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مسوولان برگزار شد.

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تبریز با هدف تامین ظرفیت تصفیه و انتقال بخش عمده فاضلاب جمع‌آوری شده سطح شهر تبریز و جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی اجرا می‌شود و با بهره‌برداری از آن 960 هزار نفر از جمعیت شهر تبریز تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

مدت قرارداد اجرای این طرح، سه سال و هزینه پیش‌بینی شده برای اجرای آن 200 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه و درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تامین خواهد شد.

با اجرایی شدن این طرح گام موثری در تثبیت و بهسازی محیط زیست منطقه و مرتفع شدن بخش قابل توجهی از معضلات مرتبط با دفع فاضلاب شهر تبریز برداشته شده و سالانه 75 میلیون متر مکعب از آب مورد نیاز دریاچه ارومیه از محل پساب این تصفیه‌خانه تامین خواهد شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :