رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشریح کرد
نشست خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه صبح امروز با محوریت طرح های این سازمان در ماه مبارک رمضان برگزار گردید.
کد خبر: ۲۴۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 06 June 2016
حجت‌الاسلام مصائبی در ابتدای نشست خبریز خود اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تا کنون نزدیک به 500 سند اجاره تنظیم کرده و شناسایی بعضی از موقوفات و تقاضای ثبت در شهرستان‌ها برای تثبیت موقوفات با سند ثبت را در دستور کار قرار داده است و در مورد بیش از سه هزار و 500 مورد موقوفات تائیدات اجرایی انجام گرفته است.

در تشریح طرح ها و برنامه پیشرو

وی در تشریح طرح ها و برنامه پیشرو این نهاد یاد آورشد:در ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در بقعه 30 امامزاده استان با حضور 31 روحانی اعزامی و بومی برگزار و در 8 امامزاده استان نیز خیمه معرفت راه‌اندازی می‌شود، افزود: همچنین 20 محفل ترتیل‌خانی، 15 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان استانی و 4 محفل قرآنی با حضور قاری مصری برگزار می شود.
و همچنین همزمان در ۱۸ بقعه متبرکه استان برنامه نشاط معنوی برای پر کردن اوقات فراغات جوانان برگزار میشود

مصائبی همچنین افزود:طرح های برای استقرار روحانیون و طلاب در مناطق پر تردد و پر جمعیتی مانند پارک ائل گولی و مترو برای پاسخگویی به شبهات دینی شهروندان خبر داد و افزود:این طرح در شهر تهران نیز به اجرا در آمده است که با استقبال وسیع شهروندان پایتخت مواجه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی درباره مسابقات قرآنی یاد آور شد:این مسابقات در سطح شهرستانی برگزار گردیده است و رتبه های اول تا سوم این مسابقات به صورت مستقیم به مسابقات استانی راه یافتند.

وی در این باره ادامه داد:تمام تلاش های خود را متمرکز کرده ایم تا از استان  ما نیز نفراتی به مرحله مسابقات کشوری و بین الملی راه یابند.

وی همچنین گفت:طبق نظر سنجی که انجام گرفته است میزان رضایت از سطح برگزاری مسابقات سال پیش به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

مصائبی درباره اهمیت وجود نخبه های قرآنی در استان یاد آور  شد:یک هزار و 600 نفر  در استان از سازمان اوقاف مدرک دال  بر حفظ قرآن از یک جز تا کل قرآن را اخذ کرده اند که وجود این افراد مایه ی برکت فضای معنوی استان است که از  این پتانسیل ها می توان در حل مشکلات جامعه بهره مند شد.

علی مصائبی در مقایسه وضعیت موقوفات استان آذربایجان غربی و شرقی گفت:در استان آذربایجان غربی ۹۰ درصد از زمین ها و اموال موقوفه احیا شده است و این در حالی است که در این استان تنها ۱۰ درصد از موقوفات احیا شده است. که در این راستا سعی می کنیم در وحله اول موضوع را با تعامل و بدون تنش حل کنیم و در صورتی که به نتیجه نرسیم از راه قانونی پیگیر مسایل و مشکلات خواهیم شد.

وی تشریح کرد:همراهی رسانه ها برای احیای موقوفات استان می تواند تسهیل کننده اقدامات سازمان اوقاف باشد
کد خبرنگار:5101
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار