حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه:
مدیرکل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه در خصوص حضور دلالان در پايانه مسافربري شهيد كاوياني تاكيد كرد : پايانه شهيد كاوياني در بحث سرويس دهي و خدمات مسافربري نياز به همكاري بيشتر مسافران براي كمرنگ كردن موضوع دلالان در پايانه را دارد.
کد خبر: ۲۴۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 09 June 2016
 به گزارش تابناک کرمانشاه مهندس بهمن خسرواني در خصوص بررسي برخي مشكلات درپايانه مسافر بري شهيد كاوياني با محوريت موضوع هاي حضور دلالان، تاخير در حركت اتوبوس، نحوه رفتار رانندگان و در مواردي استفاده  از مواد مخدر در طول مسير و سرويس دهي نامناسب در اين پايانه مسافربري، با اشاره به 63 شركت تعاوني مسافربري شامل، اتوبوسي، ميني بوسي و سواري كرايه در سطح استان، بيان داشت : با توجه به خدمات دهي مناسب از سوي 29 شركت اتوبوسي، 27 شركت ميني بوسي و 7 شركت سواري كرايه درون و برون استاني و وجود مسافران در اين حوزه ها با تدابير صحيح به كنترل اين شركت ها پرداخته ايم كه مشكلي در زمينه سرويس دهي براي مسافران ايجاد نشود.
خسرواني در خصوص حضور دلالان در پايانه مسافربري شهيد كاوياني تاكيد كرد : پايانه شهيد كاوياني در بحث سرويس دهي و خدمات مسافربري نياز به همكاري بيشتر مسافران براي كمرنگ كردن موضوع دلالان در پايانه را دارد.
وي افزود : با توجه به خدمات اينترنتي براي تهيه بليت كه شرايط راحتي را براي  مسافران فراهم مي كند متاسفانه برخي از مسافران با وجود تبليغات  و اطلاع رساني هايي كه اداره كل حمل و نقل و پايانه ها در اين خصوص در سطح استان انجام داده است با كم كاريشان به حضور دلالان در پايانه  مسافربري شهيد كاوياني دامن مي زنند. كه حل اين مشكل همكاري مسافران را مي طلبد وگام برداشتن در اين مسير با تهيه صحيح بليت به صورت حضوري از شركتهاي تعاوني سطح استان و يا به صورت اينترنتي از  حضور دلالان كه موجب بي نظم در پايانه مي شود جلوگيري به عمل آيد.
وي در ادامه اظهار كرد : بررسي حضور دلالان در اولويت كاري اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه قرار دارد كه پس از بررسي و پيگيري اين موضوع با متخلفان برخورد قانوني مي شود.
مدیرکل حمل و نقل و پايانه ها با اشاره  به انتقاد برخي مسافران به تاخير  حركت اتوبوس در پايانه مسافربري شهيد كاوياني تصريح كرد : اداره كل حمل و نقل پايانه هاي استان كرمانشاه در خصوص انتقادات مسافران براي بهبود روند كار اين پايانه موظف است موضوع هاي اشاره شده را بررسي و پيگيري كند و با رفع مشكل بستر امن و مناسبي را براي سفر مسافران فراهم گرداند كه موضوع تاخير حركت اتوبوس ها نيز از جمله اين موارد محسوب مي شود كه تا كنون گزارشي در اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان ثبت نشده است و در صورت مشاهده گزارش در كميسيون مربوطه مطرح و براي رفع اين مشكل اقدامات قانوني انجام مي گيرد.
اين مقام مسؤل از كلاسهاي آموزشي كه در طول سال براي رانندگان برگزار مي گردد خبر داد و افزود : در بحث آموزش رانندگان اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه پيشگام و پيشقدم بوده و اين موضوع را جز اولويت هاي كاري قرار داده است چون سلامت رفتاري رانندگان در طول سفر و نحوه برخورد صحيح با مسافران سر لوحه فعاليت اداره كل حمل و نقل و پايانه ها مي باشد  و با مشاهده هرگونه نا ملايمتي از سوي رانندگان، برخورد متناسب صورت مي گيرد.
خسرواني با اشاره به20 هزار راننده در سطح استان و گزينش هاي اوليه كه از طرف ارگانهاي مربوطه همچون بهداشت، پليس، اماكن و... صورت مي گيرد در خصوص استفاده مواد مخدر  برخي از رانندگان در طول سفر عنوان كرد : در صورت گزارش، اين موضوع پيگيري و با كمك پليس راهور آزمايشاتي از رانندگان  گرفته مي شود و پس از ثابت شدن اين مسله برخورد قانوني كه شامل ، غيرفعال كردن كارت هوشمند و گواهينامه راننده به مدت شش ماه، واريز مبلغ 400 هزار تومان به حساب خزانه صورت مي گيرد كه پس از شش ماه براي فعال كردن گواهينامه راننده موظف است تست عدم اعتياد را به همراه داشته باشد در غير اين صورت اجازه رانندگي نخواهد داشت.
مدير كل اداره حمل و نقل پايانه هاي استان كرمانشاه خاطرنشان كرد : در طول سال شايد 25 درصد از ظرفيت صندلي ها پر باشد كه مشكلي را در اين راستا ايجاد نمي كند اما ممكن است در ايامي كه پيك سفر باشد با كمبود ظرفيت مواجه باشيم،
 وي در ادامه با بيان اجراي طرح درجه بندي شركتهاي تعاوني مسافربري و اتوبوس ها، به طرح همنامي شركت ها كه در حال انجام است اشاره كرد و گفت : نشان اتوبوس ها بايد با نشان شركت مربوطه منطبق باشد.
خسرواني تاكيد كرد : اداره كل حمل ونقل پايانه هاي استان كرمانشاه نظارت لازم را براي كنترل ناوگان و رانندگان را دارد وي در ادامه از مسافران خواستار شد : به دلايل حفظ امنيت بيشتر مالي و جاني و داشتن سفري ايمن حتما از طريق شركت هاي حمل و نقل قانوني براي تهيه بليت اقدام نماييد و يا به صورت اينترنتي براي تهيه بليت اقدامات لازم انجام شود.
وي در پايان براي بهبود روند خدمات دهي پايانه ها و رفع مشكلات به شماره تلفن گويا و سامانه پيام كوتاه اشاره كرد و افزود : يكي از راههاي انتقال انتقادات و پيشنهادات مسافران تماس با  تلفن گويا : 38222446 و يا از طريق ارسال پيامك به سامانه پيام كوتاه 3000164455  مي توانند در راستاي بهتر شدن خدمات پايانه ها به اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه ياري رسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار