رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از 50 درصد احکام قصاص در استان منجر به سازش و گذشت شده است، گفت: در یک سال گذشته در طلاق توافقی نه تنها افزایشی نداشته‌ایم بلکه دو درصد هم کاهش داشته‌ایم.
کد خبر: ۲۵۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱ 24 June 2016

 حجت‌الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و شهدای هفتم تیر اظهار داشت: افتخار قضات و کارکنان دستگاه قضایی این است که در زعامت و رهبری مقام عظمای ولایت، مشغول خدمت هستند. 

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی رکن اصلی در تأمین و حفظ امنیت است، افزود: فرصت خدمت به مردم به خاطر ایثارگری و جانبازی و فداکاری خانواده‌های معظم شهداء، ایثارگران، جانبازان و آزادگان است؛ هم در حدوث انقلاب و حمایت از امام راحل و هم در بقای انقلاب، نقش خانواده‌های معظم شهیدان، ایثارگران، آزادگان و جانبازان نقشی بسیار مؤثر و بسزاست. لذا بایستی از خدمات ارزنده ایشان غافل نشویم.

مظفری به مجموع پرونده‌های ورودی به دادگستری استان در شورای حل اختلاف، دادسرا و دادگاه‌های خانواده اشاره و اظهار داشت: در سال 94 بیش از 457 هزار فقره پرونده وارد دادگستری استان شده و 456 هزار و 948 فقره پرونده مختومه شده است که با احتساب فرآیندهای دادرسی اعم از دادسرا، دادگاه‌ها، تجدید نظر و اعاده دادرسی، بیش از 698 هزار فقره پرونده وارده و قریب 700 هزار پرونده در فرایند دادرسی قرار گرفته‌اند.

وی به اجرای طرح شفا با همکاری دادستان تبریز و زندان تبریز اشاره کرد و گفت: در این طرح زندانیان با حفظ قرآن، آموزش و تفسیر قرآن از تخفیفات ویژه بهره‌مند می‌شوند.

مظفری گفت: در حال حاضر یک هزار زندانی در طرح شفا مشارکت کرده و از یک تا 13 جز قرآن را حفظ کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با برشمردن آثار نامطلوب و زیان بار حبس به پیکره جامعه اسلامی، کاهش جمعیت کیفری و جلوگیری از ورود افراد به زندان و به حداقل رساندن مجازات حبس و استفاده از مجازات‌های جایگزین را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رییس قوه قضائیه اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با فعالیت هیئت صلح و سازش بیش از 50 درصد احکام قصاص در استان منجر به سازش و گذشت شده است.

مظفری با اشاره به کاهش آمار طلاق در استان تصریح کرد: نه تنها در سال گذشته طلاق افزایش نیافته بلکه در طلاق توافقی 2 درصد هم در استان کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه خسارات تصادفات جاده‌ای بیش از جنگ است، گفت: برای کاهش جرائم راهنمائی و رانندگی در داخل شهرها و جاده‌ها باید فرهنگ رانندگی به مردم آموزش داده شود./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :