معاون عملیات سازمان امداد هلال احمر از شناسایی 900 نقطه پرخطر در سواحل گیلان و مازندران خبر داد .
کد خبر: ۲۷۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 06 August 2016
 به گزارش تابناک مازندران، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، شاهین فتحی در مصاحبه با شبکه خبر گفت : 600 نقطه پرخطر در 478 کیلو متر از سواحل مازندران شناسایی شده است .
وی افزود : در 280 کیلومتر ساحل استان گیلان نیز 300 نقطه پر خطر شناسایی شده است.
فتحی با اشاره به فعالیت طرح های سالم سازی در دریا گفت: امسال فقط دو مورد از غرق شدگی ها در  محدوده های سالم سازی بوده است .

وی اضافه کرد: بیشتر افرادی که در دریا غرق شده اند خارج از  طرح های سالم سازی بوده و در ساعات پایانی شب اتفاق افتاده است.

فتحی با بیان اینکه هلال احمر برای کاهش تلفات در دریا با سازمان های حکومتی همکاری می کند گفت : مهمترین عامل پیشگیری از غرق شدگی در دریا ارتقاء آگاهی های عمومی و آموزش های مردمی به منظور استفاده ایمن از دریا و همکاری با امداد گران است.

وی از همکاری اورژانس تهران و فدراسیون نجات غریق کشور با سازمان هلال احمر در کاهش مرگ بر اثر غرق شدگی در دریا قدردانی کرد و گفت: ایمنی و امنیت در سواحل ضروریست .
معاون عملیات سازمان امداد و نجات درباره شنا و غرق شدگی در رودخانه ها و دریاچه های پشت سدها نیز گفت: این محیط برای شنا امن نیست اما 22 پایگاه هلال احمر به منظور امداد رسانی در این مناطق مستقر شده اند.

وی در پایان از اجرای طرح گشت زنی امداد گران و ناجیان غریق با موتور در سواحل خبر داد و گفت: این طرح به منظور افزایش سرعت حضور و نجات غرق شدگان اجرا می شود.

معاون عملیات سازمان امداد ونجات یادآور شد: سال گذشته هزار و 414 نفر با همکاری امدادگران هلال احمر نجات و 43 نفرشان با همکاری اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.
برچسب ها: سواحل شمال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار