جبارزاده از عدم ارسال گزارش عملکرد برخی از فرمانداری‌های استان انتقاد کرد و گفت: این موضوع یکی از ضعف‌های فرمانداران است و لازم است فرمانداران علاوه بر تشکیل حداقل دو جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در ماه، گزارش عملکرد خود را ماهانه به دبیرخانه استانی ارایه دهند.
کد خبر: ۲۷۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 14 August 2016
به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی که با حضور فرمانداران استان برگزار شد، پیگیری و اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را اولویت اصلی همه دستگاه‌ها و فرمانداری‌های استان اعلام کرد و گفت: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام، مباحث شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی در قالب کمیته رفع موانع تولید از مهم‌ترین ماموریت‌های مدیران استان است.

وی، عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان و تعداد جلسات تشکیل یافته این ستاد را قابل قبول دانست و گفت: در ابتدای سال جاری اعلام کردیم که همزمان با استان، ستاد اقتصاد مقاومتی در همه شهرستان‌ها هم باید تشکیل شده و عملکرد ماهانه شهرستان‌ها به دبیرخانه استانی ارسال شود.

جبارزاده از عدم ارسال گزارش عملکرد برخی از فرمانداری‌های استان انتقاد کرد و گفت: این موضوع یکی از ضعف‌های فرمانداران است و لازم است فرمانداران علاوه بر تشکیل حداقل دو جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در ماه، گزارش عملکرد خود را ماهانه به دبیرخانه استانی ارایه دهند.

استاندار آذربایجان شرقی عملکرد این استان در بحث شورای گفت‌وگو را نیز قابل قبول دانست و گفت: آذربایجان شرقی در این زمینه به عنوان استان برتر انتخاب شده است.

وی با بیان این که واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی هم به خوبی پیش می‌رود، افزود: رییس جمهور محترم اخیرا در جلسه مشترک دولت و استانداران تاکید فوق‌العاده‌ای نسبت به این امر داشتند و در این جلسه اعلام شد که دولت آماده است خواسته‌ها و انتظارات استان‌ها را در این زمینه تصویب کند.

جبارزاده اضافه کرد: این تصمیم دولت در واقع یک اتمام حجت بود و نتیجه باید این باشد که به زودی شاهد واگذار شدن 110 پروژه نیمه‌تمام شناسایی شده در استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر انعکاس دستاوردهای و عملکردهای دولت و دستگاه‌های اجرایی استان در هفته دولت تاکید کرد و از مدیران استان خواست با ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها و خبرنگاران از فرصت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی از عملکرد خود استفاده کنند.

وی با بیان این که مردم از شنیدن کارهای انجام شده خوشحال می‌شوند، افزود: امروز دشمنان انقلاب به دنبال دلسرد و مایوس کردن مردم از نظام اسلامی هستند و در مقابل ما باید توان انعکاس کارهای عزتمندانه را به مردم داشته باشیم که این امر می‌تواند باعث افزایش امیدواری مردم به انقلاب و نظام شود.

جبارزاده افزود: رسانه‌های استان نسبت به انعکاس عملکرد دستگاه‌های دولتی علاقمند هستند و فضای رسانه‌ای به قدر کافی در استان وجود دارد که مدیران باید به بهترین شکل از آن استفاده کنند.

وی با بیان این که کارهای انجام شده در دولت یازدهم در بسیاری از حوزه‌ها مانند آب و فاضلاب روستایی و گازرسانی به روستاها بی‌سابقه بوده است، افزود: مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان قطعا در مقابل مردم روسفید هستند و مهم این است که کارهای آنها اطلاع‌رسانی شود.

جبارزاده همچنین مدیران استان را به حضور در بین مردم، استفاده از تریبون‌های نماز جمعه و مساجد، دیدار بی‌واسطه با مردم در محلات و حضور در روستاها به منظور ارایه عملکرد دستگاه‌های اجرایی به مردم توصیه کرد.

وی همچنین نظارت جدی و دقیق فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی بر پروژه‌های عمرانی استان، جدیت در امور حقوقی و حل و فصل مسایل حقوقی دستگاه‌ها، سنددار کردن املاک دستگاه‌های استان و هماهنگی کامل با فرمانداران در خصوص تغییر مدیران شهرستانی را مورد تاکید قرار داد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که تبریز و آذربایجان در تاریخ همیشه منادی وحدت، همدلی و صمیمیت بوده، افزود: مردم آذربایجان همواره به ادب، اخلاق و قدرشناسی مشهور بوده‌اند و نباید اجازه دهیم از این استان صدای مخالف با باورهای این مردم بلند شود.

وی افزود: هرکس در این استان اجازه دهد افرادی با استفاده از امکانات دولتی علیه دولت و شخص رییس جمهور محترم به عنوان دومین شخصیت نظام تهمت و افترا بزند باید در مقابل قانون پاسخگو باشد.

جبارزاده با اشاره به این که با نزدیک شدن به انتخابات فرصت‌طلبی‌ها زیاد می‌شود، افزود: آن چه مهم است علاقمندی مردم آذربایجان به انقلاب و نظام است و ما تضعیف دولت را تضعیف نظام و حمایت از دولت را حمایت از کلیت نظام می دانیم، بنابراین مدیران و فرمانداران باید دقت کنند تا فرصت‌طلبان اجازه سوءاستفاده از تریبون‌های استان را پیدا نکنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :