گزارش تابناک تبریز از صحن علنی شورای شهر تبریز؛
جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز پس از تعطیلی دو هفته ی تابستانی امروز در محل کاخ موزه میدان ساعت شهرداری تبریز با خضور تمامی اعضای شورا برگزار گردید.
کد خبر: ۲۷۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 14 August 2016
جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز  پس از تعطیلی دو هفته ی تابستانی امروز در محل کاخ موزه میدان ساعت شهرداری تبریز با خضور تمامی اعضای شورا برگزار گردید.

 به گزارش تابناک تبریز از صحن علنی شورای شهر تبریز؛در  دستور جلسه این هفته مقرر شده بود که رسول درسخوان نطق دستور را ایراد کنند ولی باتصمیم هیت رئیسه به جای نطق پیش از دستور، گزارشی از سفر جمعی از اعضا شورا به کشور عراق ارایه گردید.


شیاری:چگونه بایستی نظارت کنیم؟ نامه نگارش می کنم ولی کسی پاسخگو نبوده و نامه را دست به سر می کنند.متاسفانه برخی اعضا در سایه کلمه به اصطلاح تعامل صدایشان در نمی آورند.

رسول درسخوان،سفرهای خارجی بایستی در شورا سازماندهی و نظامند شود و فقط مسله این است که کسانی که بیش تر از همه به سفرهای خارجی رفته اند به این سفرها اعتراض دارند!

وی گفت:بعنوان  عضو شورا پیگیر رسیدگی به میدان تاریخی صاحب آباد بوده ام  ولی ترتیب اثری انجام نگرفت ولی  پس از تاکید سلطانی فر رئیس سازمان گردشگری  کشور توجه همه گان معطوف به میدان تاریخی صاحب اباد شده است!.متاسفانه در این شهر به حرف شورا اهمیت داده نمی شود زیرا جایگاه شورا تنزل یافته است.

اسماعیل چمنی،یک ساعت از جلسه شورا گذشته است ولی هنوز وارد دستور جلسه نشده ایم .
وی در مورد سفر ها خارجی گفت:تا بحال یکبار با پول شهرداری به ترکیه سفر کرده ام که در این سفر نیز بیشتر از هزینه سفر شهرداری خرج کرده ام و شهرداری بابت این سفر به من بدهکار است!

مدبر در مورد سفر چند عضو شورای شهر تبریز به عراق گفت:تفاهنامه ی مقدماتی بین شهر کربلا و تبریز نگارش شده بود و اقدامات وزرات خانه ی این کار انجام گرفته بود،البته بعنوان عضو شورای شهر  نه نماینده از کلیت شورا به این سفر رفته بودیم و بیشتر برای هماهنگی و همکاری برای بستر سازی سفر کاروان پیاده اربعین مورد نظر بود .

وی در واکنش به انتقاد برخی از اعضا نسبت  به سفر عراق گفت:در شهر اگر مست گیرند   **در شهر هر انچه هست گیرند.

وی ادامه داد: البته اگر این سفر به ساحت شورا ضربه زده است به نوبه ی خود از اعضا عذر خواهی می کنم.


سردار جعفری در مورد سفر های خارجی اعضای شورا از طریق شورای شهر گفت:در عمر ۳ ساله شورای چهارم چندین بار به سفرهای خارجی اعتراض کرده ام ولی ترتیب اثری داده نشده است این در حالی است که میلیاردها(نمی خواهم بگویم ۲۰ میلیارد تومان)  برای این سفرها خرج شده است که هیچ کدام از سفرها با مجوز و هماهنگی نبوده است.

نایب ریس شورای شهر تبریز گفت:در این شهر شورا کیلویی چند است؟؟
ما خودمان ضرب در صفر کردیم

سردار جعفری در مورد نامه های بی جواب شیاری گفت:متاسفانه اهمیت زیادی به نامه داده نمی شود و فرقی نمی کند جواب تان را بگیرید یا نه وی  با کنایه گفت، بیایید حداقل به لوایح مردم  رسیدگی کنیم.

ایران آهور با طرح چند سوال یاد آور شد، چرا وقت جلسه رعایت نمی شود چرا دستور جلسه  رعایت نمی شود؟ بایستی تا اردیبهشت ماه  امسال تفریغ بودجه سال ۹۴ به شورا ارایه می شد چرا تا بحال تقدیم نشده است.

علی شیاری در انتقاد از این روال گفت:زمانی که کارگر وام ۲ میلیونی تومانی نمی تواند بگیرد ولی عضو شورا ۵۰ میلیون وام کم درصد میگیرند  اوضاع مان بهتر از این نخواهد بود.

وی گفت:چرا برای کارگران وام ۲ میلیونی نداریم و از طرف دیگر چگونه می توانیم ۱,۵ میلیارد برای خرید یک بازیکن فرسوده به تیم ماشین سازی خرج کنیم.

شیاری گفت:هرکس خواست هر عمل و اقدامی را انجام داد ولی هیات رئیسه شورا به بهانه  برهم زدن نظم جلسه مسله را به هیات حل اختلاف میفرستد.

شهین باهر با انتقاد از طرح.لوگو تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت:لوگوی تبریز ۲۰۱۸ با چه معیاری برترین لوگو شده است .چرا در این لوگوی نشان از پایتخت جهان تشیع بودن تبریز دیده نمی شود.

 اسوتچی خطاب به ریاست شورا گفت: آقای رئیس مشخص کنید بالاخره تذکر در جلسات شورا قانونی است یا غیر قانونی  زیرا هم می گویید قانونی است یا هم غیر قانونی و به نوعی سلیقه ی عمل می کنید.
محمد حسن اسوتچی در مورد قانونی بود تذکر گفت؛جناب رئیس چرا رفتار  یک بام و دو هوا در مورد تذکر دارید؟اقای دبیری با این کارهایتان کار را به استخوان نرسانید و مشخص کنید نه اینکه با تذکر سلیقه ی عمل کنید. الان یک ساعت و بیست دقیقه از جلسه گذشته است چرا هنوز وارد دستور جلسه شده ایم.

دبیری در پاسخ اسوتچی گفت:قرار بود طبق دستور جلسه پیش برویم ولی سوال یکی از اعضا باعث خروج از دستور جلسه  گردید که از الان به دستور جلسه برمی گردیم.

علی نوای باغبان در اخر بخش پایانی جلسه  لایحه های شهرداری را قرائت کرد.
برچسب ها: شورای شهر تبریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :