در این نامه که به دلیل وضعیت نامناسب بهداشتی آب و نیز وضعیت نابسامان محیط زیست شهرستان کلیبر خطاب به استاندار نگاشته شده است از ایشان برای اقدام عاجل فوری استمدادشده است .
کد خبر: ۲۸۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 24 August 2016
در این نامه که به دلیل وضعیت نامناسب بهداشتی آب و نیز وضعیت نابسامان محیط زیست شهرستان کلیبر خطاب به استاندار نگاشته شده است از ایشان برای اقدام عاجل  فوری استمدادشده است .
در  فرازی از این نامه  وضعیت آب و نیز محیط زیست کلیبر این چنین مطرح شده است:
ما با نااميدي از تدبير لازم از سوی مديران و مسؤولان استان، منطقه و  به‌ویژه سازمان محيط زيست، شهرداری، سازمان امور آب و شرکت آب و فاضلاب كه مطالبات به‌حق‌مان را در ارتباط با حفاظت  از محیط زیست و حدأقل استانداردهای زندگی و بهداشت محیط شهری، نادیده گرفته و از هر گونه توجهی به آن خودداری می‌کنند،
روي بر شما آورده و از جنابعالي خواستار رسيدگي هر چه سريع‌تر به اين فاجعه هستیم:

1-عدم تصفیه‌ی آب آشامیدنی کلیبر، به نحوی که این آب، در دو ماه گذشته با بوی ماهی مرده! از شیر آب خانه‌های کلیبر جاری‌ست.
2-عدم  رعایت جمع‌آوری و امحای اصولی زباله‌های شهری و بیمارستانی و تخلیه آن در دامنه‌ی کوه که باعث آسیب جدی به محیط زیست نگین زیبای ایران و حتا شیوع برخی بیماری‌های ویروسی و واگیردار شده و احساس امنیت شهروندان را نشانه رفته است.
3-وضعیت نابه‌سامان آب‌های جاری و رودخانه‌های شهر کلیبر که به زباله‌گاه سیار تبدیل شده است.
4-همه‌ی این همه بی‌توجهی به محیط زیست در شرایطی صورت می‌پذیرد که سازمان محترم محیط زیست استان در قبال هر گونه طرح توسعه و سرمایه‌گذاری، سخت‌گیرانه‌ترین مانع‌تراشی‌ها را به عمل می‌آورد!
 از حضرت‌عالی استدعا داریم تا از وجه‌المصالحه قرار دادن سلامت، آسایش و امنیت مردم کلیبر و روستاهای نزدیک به بهانه‌ی کمبود اعتبار و بودجه‌ی دولتی - که  از سوي برخي مسؤولان عنوان می‌شود - جلو گيري فرمایید.
بديهي است  عواقب بي‌توجهي‌ها و ناديده گرفتن مطالبات مردم بر اساس تأمين سلامت عمومي و حفظ منطقه از خطرات زیست محیطی و بهداشتی، بر عهده‌ی دولتمردان محترم خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
كليبرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
استاندار آذربايجان شرقى و نماينده ى كليبر عملكرد بسيار ضعيفى دارند متاسفانه هم استان و هم شهرستان كليبر بعد از نماينده ى سابقش وضعيت نابسامانى پيدا كرده
دكتر فتحى پور كليبر را به شهرستانى رو به پيشرفت تبديل كرده بود اما بعد از ايشان آقاى الله قلى زاده فقط فكر و ذكرش شده تغيير فله اى مديران شهرستان حتى به مديران مدرسه هم رحم نميكند و رسيدگى به مشكلات شهرستان را فراموش كرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :