استاندار در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان در اسکو؛
استاندار آذربایجان شرقی در خصوص درخواست امام جمعه اسکو نسبت به احداث ادامه بزرگراه شهید کلانتری، گفت: ما در دولت دکتر روحانی بنا نداریم وعده‌ای بدهیم که انجام نخواهد شد، چرا که در دولت گذشته تنها 12 درصد از مصوبات سفرهای استانی عملیاتی شده و بقیه آنها بر دوش این دولت گذاشته شده است و این دولت نمی‌خواهد پروژه جدیدی را شروع کند.
کد خبر: ۳۱۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 20 October 2016
استاندار آذربایجان شرقی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان اسکو، با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی، توجه ویژه مدیران استان به استفاده از این ظرفیت‌ها را خواستار شد و به مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز دستور داد ایجاد شهرک صنعتی اسکو را با جدیت دنبال کند.

دکتر اسماعیل جبارزاده در این نشست که پس از بازدید از چند واحد تولیدی در بخش ایلخچی برگزار شد، با اشاره به تعلق خاطر خود به شهرستان اسکو، تاکید کرد: همه شهرستان‌های ما به ویژه این شهرستان که از نظر مسایل فرهنگی و صنایع دستی و نساجی از گذشته فعال بوده است باید تقویت شوند و مسوولان شهرستان‌ها، افتخار خدمت‌گزاری به مردم را قدر بدانند.

وی، اجرای سند تدبیر توسعه شهرستان اسکو به عنوان نقشه راه توسعه این شهرستان را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه این شهرستان از نظر کشت گلخانه‌ای از برنامه سند توسعه جلوتر است و باید در بخش‌های دیگر هم شاهد پیشرفت باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به طرح توسعه گردشگری در روستای تاریخی کندوان، این روستا را در نوع خود منحصر به فرد دانست و گفت: این روستا می‌تواند محور گردشگری کل شهرستان اسکو باشد و برای ثبت جهانی آن لازم است همه زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود.

وی همچنین توجه ویژه به بخش کشاورزی اسکو را خواستار شد و گفت: با توجه به حمایت ویژه دولت از بخش کشاورزی به ویژه کشت گلخانه‌ای و تغییر روش‌های آبیاری باید از بخش خصوصی شهرستان اسکو برای حضور در این بخش دعوت شود و حتی یک وجب از زمین‌های کشاورزی این شهرستان نیز نباید خالی از کشت باشد.

جبارزاده با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی اسکو، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان را موظف به پیگیری جدی این موضوع کرد و از وی خواست دانشگاهیان این شهرستان را برای طراحی این شهرک دعوت به هم‌فکری کند.

وی با اشاره به نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص معیارهای طراحی شهرک صنعتی اسکو، گفت: این شهرک باید الگوی شهرک‌های صنعتی کشور از نظر رعایت مسایل زیست‌محیطی باشد.

جبارزاده با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای شهرک صنعتی اسکو، گفت: کمبود اعتبار نباید بهانه‌ای برای کم‌کاری در این زمینه باشد، چرا که ما می‌خواهیم کارهایی را انجام دهیم که در زمان وفور درآمدهای کشور انجام نشده بود.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص درخواست امام جمعه اسکو نسبت به احداث ادامه بزرگراه شهید کلانتری، گفت: ما در دولت دکتر روحانی بنا نداریم وعده‌ای بدهیم که انجام نخواهد شد، چرا که در دولت گذشته تنها 12 درصد از مصوبات سفرهای استانی عملیاتی شده و بقیه آنها بر دوش این دولت گذاشته شده است و این دولت نمی‌خواهد پروژه جدیدی را شروع کند.

وی در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان اسکو، با بیان این که اختیارات استاندار عینا به فرماندار این شهرستان تفویض می‌شود، گفت: ادارات شهرستان با تایید فرماندار سریعا نسبت به صدور مجوزهای لازم به تولیدکنندگان اقدام کنند.

جبارزاده با اشاره به ضرورت ایجاد بازار صنایع دستی در اسکو، از شرکت عمران شهر جدید سهند خواست در این خصوص مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به صنعت چاپ باتیک اسکو نیز گفت: این صنعت باید از حالت خانگی خارج شده و به صنعت کارگاهی تبدیل شود و شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیز موظف است نفت مورد نیاز این صنعت را با نظارت میراث فرهنگی تامین کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تولیدکنندگان شهرستان اسکو خواست برای جلوگیری از اتلاف وقت، تسهیل صدور مجوزها و نظارت بهتر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های سیستم پنجره واحد سرمایه‌گذاری استفاده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :