آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشمدر خطبه های نماز جمعه تبریز:
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به رزمایش مقتدرانه نیروی هوایی در هفته گذشته اظهار داشت: دشمن همواره باید از ما هراس داشته و خواهد داشت و ما نباید در تقویت توان دفاعیمان هرگز کم کاری کنیم.
کد خبر: ۳۱۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 21 October 2016
آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز  جمعه تبریز با توصیه به تقوا و دوری از دل بستگی به دنیا و متعلقات آن افزود؛ دنیا و آخرت برای هر انسان در حد شرعی، نیاز بوده و نباید انسان به صورت مطلق ترک دنیا و یا وابسته به دنیا باشد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه برخی لزومات در دنیا وجود دارد که باید تهیه شود، اضافه کرد: باید از این دنیا توشه خوب همراه خود به آخرت ببریم؛ چراکه این دنیا مزرعه آخرت است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی  یادآور شد: ورزش برای صحت بدن لازم بوده. باید در  جامعه به ورزش و تندرستی اهمیت ویژه ای قائل شویم، صحیح است، چنان که امام (ره) نیز در اهمیت ورزش فرموده بودند "من ورزشکار نیستم ولی ورزشکاران را دوست دارم".

امام جمعه موقت تبریز به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و دانشمندان جوان اشاره کرد و متذکر شد: مقام معظم رهبری در این دیدار بیانات متنوع و تأکیدات فراوانی از قبیل ارزش‌دهی به نخبگان در جامعه و همچنین به دوران هشت سال دفاع مقدس که جوانان در آن دوران از خود گذشتگی کرده و علم را راکد نگه نداشتند و در آن دوران نیز پیشرفت‌های زیادی از نظر علمی کسب کرده‌ایم، داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در جامعه مان باید قدردان جوان هایمان که راه حق را در پیش گرفته اند و با رشادت های خود حریم آل الله را حفظ می کنند باشیم، افزود: باید شهدا و جانبازان و جوانان انقلابی خود را بشناسیم و قدر دان آن ها باشم چرا که ما مدیون آن ها هستیم.

امام جمعه موقت تبریز  باشاره به رزمایش مقتدرانه  نیروی هوایی در هفته گذشته اظهار داشت: دشمن همواره باید از ما هراس داشته و خواهد داشت و ما نباید در تقویت توان دفاعیمان هرگز کم کاری کنیم.

وی در ادامه به سالگرد شهادت اولین شهید محراب، آیت الله شهید قاضی اشاره کرد و گفت: آیت الله قاضی از مردان حق جوی روزگار و از علمای فداکار اسلام بودند، ایشان اولین شهید محراب هستند و همواره خود را خدمتگذار اسلام میدانستند

آیت الله آل هاشم در پایان با اشاره به عزاداری ها در ماه محرم افزود همان طور که مقام معظم رهبری نیز در این زمینه تاکید دارند باید همه مردم برای زنده نگه داشتن اباعبدالله حسین تلاش کنند چرا که راه امام حسین(ع) راه مسجد و راه مسجد و قرآن و نماز راه خدا است و هر راهی که به خداوند ختم شود نجات‌گر خواهد بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :