نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حالی که بیشتر از پنج یا شش ماه به پایان فعالیت دولت یازدهم نمانده است، استعفای سه وزیر غیر معمول است.
کد خبر: ۳۱۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 22 October 2016
مسعود پزشکیان در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از استعفای این سه وزیر برداشت‌های مختلفی می‌توان داشت،  ولی این استعفاها غیر معمول است.

وی ادامه داد: یک روایت است که می‌گوید این سه وزیر مجبور به استعفا شدند، در این صورت این سئوال مطرح است که چرا باید این اتفاق در چند ماه مانده به پایان فعالیت کاری دولت رخ ‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دولت اگر می‌خواهد مشکلات را ترمیم کند به وزیر کمک می‌کرد. به عنوان مثال در وزارت آموزش و پرورش مشکل اصلی بودجه است، حالا بیایند وزیر را بردارند، مشکل حل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: دولتی‌ها کمک می‌کردند مشکلات رفع شود، نه اینکه این سه وزارتخانه  را وارد یک چالش دیگر بکنند.

پزشکیان بیان کرد: این اقدامات غیر معمول است، باید دولت اعلام کند چرا این اتفاقات غیر معمول می‌افتد، طی هفته گذشته دولتی‌ها هرگونه تغییر را رد می‌کردند، اگر قرار بود این وزرا بمانند باید می گفتند،و اگر قرار بود استعفا بدهند هم باید اعلام می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استقبال از نمایشگاه کتاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشحالم که ازدحام جمعیت را در نمایشگاه کتاب می‌بینم، سطح کتابخوانی باید افزایش یابد.

وی همچنین در خصوص فرهنگ سازی برای کتابخوانی و نقش متولیان فرهنگی خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ به همه جا مربوط می‌شود، مسجد، مدرسه کتابخانه و غیره. متولی فرهنگ فقط وزارت ارشاد نیست، همه باید دست به دست هم بدهیم تا کتابخوانی بین عموم مردم گسترش یابد.   


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :