معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرق خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی از احیای سه مادرشرکت بزرگ استان پس از استقرار دولت تدبیر و امید خبر داد.
کد خبر: ۳۱۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 22 October 2016
به گزارش تابناک تبریز، علی نواداد در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده استان در ارتباط با تحقق سیاست های مربوط به تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: احیای سه شرکت بزرگ ماشین سازی، ریخته گری و بلبرینگ سازی استان پس از استقرار دولت تدبیر و امید، از مهم ترین اقدامات انجام شده در خصوص تحقق عینی سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی در همین راستا گفت: بر اساس اقدامات انجام شده در  شورای امنیت کشور، این شرکت های بزرگ با هزاران پرسنل، بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرده اند.

نواداد ادامه داد: بدهی واحدهاي تولیدی و صنعتی استان در هفت ماهه نخست سالجاری، تعیین تکلیف شده و برای بخشودگی جرایم بیمه ای  247 واحد تولیدی دیگر نیز مکاتبه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد:  معرفی یک هزار و 162 واحد تولیدی استان به سیستم بانکی برای اخذ تسهیلات بانکی از محل طرح رونق تولید در طی پنج ماه گذشته، رصد روزانه مشکلات واحدهای بحرانی و مشکل‌دار و انجام مکاتبات و تشکیل کمیسیون‌ها برای ارتقاء فعالیت واحد و ارتقاء شاخص‌های رفتاری، حضور میدانی در کارخانجات و شهرک های صنعتی و برگزاری دهها جلسه مختلف در راستای حمایت از تولید ملی و ... از  مهم ترین اقدامات این معاونت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 نواداد در بخشی از سخنان خود اضافه کرد: بنگاه‌های اقتصادی درخواست تسهیلات بانکی زیر 18 درصد را دارند و به نظر این بنگاه‌ها تسهیلات بانکی بالای 10 درصد به نفع تولید نبوده و مشکلات آنها را برطرف نخواهد کرد.

وی با انتقاد از عدم توجه کافی به واگذاری اصولی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان به بخش خصوصی بر مبنای اصل 44 قانون اساسی در دولت گذشته عنوان کرد: به دلیل عدم توجه به اهلیت صنعتی در واگذاری واحدهای بزرگ صنعتی استان از محل اصل 44 قانون اساسی و یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها موجب آسیب جدی صنایع بزرگ استان شده و طی سنوات گذشته بیشترین وقت مدیریت استان صرف حل و فصل مشکلات جاری شرکت‌های مزبور شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :